سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم:

پلیس باید در زمینه با مطالبات اجتماعی خود را به روز نگه دارد

همایش ملی پلیس مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی (مکنا) با حضور وزیر کشور ، فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان انتظامی سراسر کشور در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد
کد خبر: ۱۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴ - 30January 2014

پلیس باید در زمینه با مطالبات اجتماعی خود را به روز نگه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی کشور در همایش ملی پلیس مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ضمن تبریک فرارسیدن یومالله دهه فجر اعلام کرد: کلانتریها و پاسگاهها در نیروی انتظامی خط مقدم ارائه خدمات به مردم هستند. چرا که یک سوم بدنه  نیروی انسانی نیروی انتظامی کشور در پاسگاهها و کلانتریها قرار دارند.

وی افزود: به جز مناطق مرزی روزانه هزاران نفر به این مراکز مراجعه میکنند که این حجم مراجعات نیازمند علم، دانش و صحه صدر نیروها برای خدمترسانی بهتر به عموم مردم است.

سرداراحمدیمقدم تصریح کرد: ۱۶۰۰ کلانتری و حدود ۷۰۰ دفتر مشاوره وجود دارد که خوشبختانه با ورود روش علمی به این دفاتر دو سوم از پروندهها به صلح و سازش میانجامد که در پیشگیری از جرائم بسیار اهمیت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی اذعان داشت: طرح مکنا در نیروی انتظامی به عنوان اولین واحد مدیریت کیفیت محدود به کلانتریها و پاسگاهها نیست و با توجه به الگوسازی که مبنای آغاز هر طرحی است بهزودی دایره این طرح نیز توسعه پیدا میکند.

وی با تاکید بر اینکه الگوی تعالی مداوم و مستمر است، گفت: طرح مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی این امکان را فراهم میکند که دائما در مصاف با مطالبات اجتماعی بتوانیم خود را به روز نگه داریم.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه طرح استانداردسازی خدمات در کل کلانتریها کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در بهسازی و خوشایندسازی محیط برای کارکنان، مردم، سربازان و حتی متهمان از نظر فضا، آسایش و زیباییشناختی کارهای بسیار خوبی انجام و ابلاغ شده است.

وی الگوهای رفتاری و مهارتهای اجتماعی در کلانتریها را نهادینه شده دانست و افزود: شفافیت، استانداراد سازی، سرعت، صحت، دقت، فضاسازی، توجه به زیبایی، توانمند سازی و انعطاف پذیری کارکنان و پاسخگویی از مولفههای کیفی دیگر این طرح است.

احمدی مقدم در پایان گفت: طرح مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی تقریبا در هزار کلانتری آغاز شده که حدود ۵۵۰ کلانتری در حال کسب گواهینامه و طی مراحل پایانی هستند.

نظر شما
پربیننده ها