تظاهرات هزاران بحرینی در اعتراض به انحلال "شورای علمای اسلامی"

هزاران بحرینی ساعتی پیش در اعتراض به صدور حکم قضایی درباره انحلال "شورای علمای اسلامی" بحرین وابسته به جریان شیعه این کشور در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳ - 30January 2014

تظاهرات هزاران بحرینی در اعتراض به انحلال

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری "مرآة البحرین"، هزاران بحرینی ساعتی پیش در اعتراض به رأی دادگاه اداری منامه درباره انحلال "شورای علمای اسلامی" بحرین وابسته به جریان شیعه این کشور، در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.
 
بنا به این گزارش، نظامیان رژیم آلخلیفه به معترضان به انحلال "شورای علمای اسلامی" در منطقه "الدراز" منامه یورش بردند و با شلیک گلولههای ساچمهای چندین نفر از آنها را زخمی کردند.
 
دادگاه اداری منامه امروز طی حکمی "شورای علمای اسلامی" بحرین را منحل اعلام کرد.
 
دیدهبان حقوق بشر بحرین در واکنش به انحلال شورای علمای این کشور اعلام کرد که انحلال این شورا، اعلام جنگ علیه شیعیان بحرین است و رژیم آلخلیفه بار دیگر اثبات کرد که در خط مقدم نقض حقوق بشر و زیر پا گذاشتن آزادیهای دینی ایستاده است.
 
انجمن "علمای مسلمان" لبنان نیز در بیانیهای، انحلال  این شورای شیعی را بهشدت محکوم و اعلام کرد: این تصمیم با حمایت رژیم اشغالگر و فتنهانگیز سعودی گرفته شد و بدون شک سقوط رژیم آلخلیفه را نزدیکتر خواهد کرد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن محکومیت حکم قضایی انحلال مجلس علمایی در بحرین اظهار داشت  که برخورد با نهادهای مذهبی در این کشور نهتنها مشکلات را حل نکرده بلکه آن را پیچیدهتر خواهد کرد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: توصیه ما به مقامهای بحرین این است که با اجتناب از رویکردهای امنیتی و طائفهای و با انجام اقدامات اعتمادساز، زمینه لازم را برای تحقق مطالبات مدنی فراهم سازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار