اعتراض انقلابیون بحرینی به رابطه آشکار آل خلیفه با رژیم صهیونیستی

سخنگوی رسمی جنبش الحریات بحرین با اشاره به شرایط نابسامان زندانیان انقلابی در زندان‌های بحرین گفت: صهیونیست‌ها و عربستان سعودی در ایجاد اختناق در بحرین نقش بسزایی دارند و انقلابیون در تظاهرات این اقدام را محکوم می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳ - 30January 2014

اعتراض انقلابیون بحرینی به رابطه آشکار آل خلیفه با رژیم صهیونیستی

"عبدالغنی عیسى الخنجر" ۴۲ ساله معلم زبان انگلیسی و مدیر یکی از مدارس بحرین، سخنگو و نماینده رسمیجنبش الحریات و دموکراسی حق واز فعالان سیاسی و حقوق بشر در بحرین است.

وی محکوم به زندان به مدت ۳۰ سال به دلیل فعالیتهای سیاسی و حقوقی، است و در حال حاضر ساکن در ایران است او پیرامون آخرین تحولات بحرین و شرایط انقلابیون با خبرگزاری دفاع مقدس گفتوگو کرد.

متن گفتوگوی خبرگزاری دفاع مقدس با "عبدالغنی عیسى الخنجر" در ذیل آمده است.

در حال حاضرچند زندانی در زندانهای آل خلیفه حضور دارند؟

تعداد زندانیان در زندان بحرین به بیش از ۲هزار زندانی سیاسی میرسد که سیاسیون علما دینی واشخاص حقوقی از جمله این افراد در زندانهای آل خلیفه هستند. زمان احکامیکه برعلیه آنها صادر شده به ۱۰۰سال میرسد وتنها در یک مورد که همان تظاهرات ۱۴فوریه بود زمان احکام برعلیه ۵۰زن به بیش از ۴۰۰سال رسید.

چند نفر از عالمان و رهبران قیام بحرین در زندانها حضور دارند؟

۱۰عالم جزو زندانیان ومحکومیین با حکمهای سرسختانه در زندانهای آل خلیفه به سر میبرند که به عنوان مثال آیه الله الشیخ عبدالجلیل المقداد والشیخ محمدعلی المحفوظ والشیخ محمد الحبیب المقداد والشیخ عبدالهادی المخوضر و الشیخ میرزا المحروس والشیخ سعید نوری و سایرین از جمله این عالمان هستند.

تعداد زنان بحرینی از آغاز انقلاب بحرین تاکنون در زندانها چه تعداداست؟

۱۰۰ زن در آغاز انقلاب در ۱۴فوریه ۲۰۱۱ در زندانها بازداشت و زندانی شدنداما در حال حاضرحدودا ۴زن بحرینی درزندانها بازداشت هستند.

نقش بانوان بحرینی را در انقلاب بحرین چگونه ارزیابی میکنید؟

زنان بحرینی نقش بزرگی در انقلاب بحرین ایفا میکنند ومشارکت تاثیرگذار و فعالانه در تمام مراحل انقلاب دارند آنها در راهپیماییها و تحصنها شرکت میکنند و حضوربزرگ وجدی دارند در کارهای رسانهای و کمک رسانیهای اجتماعی وکمک به درمان مجروحان وزخمیها آنها نقش برجستهای در حمایت از خواستههای ملت بحرین دارند آنها با تمام شجاعت، علی رغم وجود تمام اذیت و آزار و زندانی و شکنجه و زخمیشدن و مورد اهداف نظامیان قرار گرفتن در صحنه انقلاب حضور دارند.

نقش رژیم صهیونیستی در تحولات اخیر بحرین چگونه است؟

بحرین در مارس۲۰۱۱ به طور مستقیم تحت اشغال نظامیعربستان سعودی قرار گرفته است. حاکمان آل خلیفه قبل از ورود ارتش سعودی در بحرین عملا سقوط کردند اما بعد از ورود ارتش عربستان به بحرین به طور مستقیم و واضح امور و تصمیم گیریها از سوی ریاض و آل سعود صادر میشد و آنها آزادانه در امور بحرین دخالت میکردند.

اما نقش و همکاری با صهیونیست به طور آشکارو بسیار خاص و ویژه در سخنان وزیر خارجه آل خلیفه کسی که با مسئولان سازمانهای صهیونیستی در واشنگتن ملاقات میکند مشهود است. دیداری که عادل فاضل رییس آژانس امنیت ملی در تلاویو برای تامین امنیت کشورهای خلیج فارس و گسترش همکاریهای تروریستی ضد ملتها و انقلابهای منطقه که از جمله آن بحرین است با مقامات صهیونیستی انجام داد وعکس او در کنار آنها منتشر شد.

برنامههای آتی جنبش تمرد بحرین ویا ۱۴ فوریه چیست؟

همه جنبشهای انقلابی وسیاسی از جنبش تمرد ۱۴آگوست در بحرین حمایت میکنند و همچنین نمادها وعوامل انقلابی پشتیبان جنبش تمرد انقلابی هستند، و آنچه مشخص شد در تحرکات انقلابی اخیرجنبش تمرد که دستاورد بزگ آن محسوب میشودحضور در رسانههای تبلیغاتی و صحنه انقلاب بحرین بود که برای سرمایه گذاران این انقلاب نوعی حضور آشکار وپشتیبانی از این شورش محسوب گشت و به عنوان ائتلاف برای جمهوری نام گرفت. این ائتلاف شامل سه حزب قوی با نامهای اپوزسیون انقلابی، جریان اسلامی دیدار و جنبش آزادگان بحرین است.

اما برنامههای آینده این جنبش، اعتقاد دارم که طبیعی وناگزیر است که جنبش تمرد برنامههایی را در آینده داشته باشد و در اینجا اعلام میکنم به عنوان یک فعال و ناظرکه از دستورات این جنبش پیروی میکنم، اعلام شده فعالیتهای بعدی آنها تحت عنوان نمادهای سرمایه که مقصود از آن پشتیبانی از چهرههای سیاسی مشهورحقوق بشرو علمای زندانی و برجستهترین استادان شامل عبدالوهاب حسین مهندس وطراح انقلاب ۱۴ فوریه ومحکوم به حبس ابد و استاد حسن مشیمع دبیر کل حرکه الحق و محکوم به حبس ابد، میشود.

مهمترین درخواستها و مطالبات ملت بحرین ازحکومت آل خلیفه چیست؟

سقف خواستههای ملت بحرین به دو قسمت تقسیم میشود، اولا سقوط نظام پادشاهی آل خلیفه که بسیاری از نیروهای انقلابی به آن معتقدند و قسم بزرگی از تودههای مظلوم مردم بحرین در خیابانها بر اساس آن شعار میدهند. و دوم اصلاح نظام پادشاهی آل خلیفه است که برخی انجمنهای سیاسی که تحت نظر قوانین حکومت آل خلیفه هستند به آن معتقدند، فعالیت و عملکرد آنها ناپسند است و نظراتی مخصوص به خود دارند.

شما از زندانیان سیاسی بحرین هستید، چند سال در زندانهای رژیم آل خلیفه بودید وچه شرایطی در زندانها حاکم است؟

بارها زندانی وشکنجه شدهام همزمان با انتفاضه دهه نود که در سال ۱۹۹۴میلادی در بحرین آغازشد وادامه پیدا کرد حدودا به مدت ۵سال. من از کارم که معلمیبود در وزارت آموزش و پرورش بحرین جدا شدم و در تبعید از سال۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۰میلادی زندگی میکردم.

در سال ۲۰۱۰ که در آگوست قبل از شروع انقلاب فوریه بود زندانی و شکنجه شدم. پس از آن حکومت در آن ماهها آزاد میکرد زندانیان را به منظور کاهش عواقب انقلاب در ۲۳ فوبریه ۲۰۱۱، یک هفته پس از انقلاب در تاریخ ۱۷مارس۲۰۱۱بعد از وارد شدن نیروهای درع الجزیره (سپر جزیره) اشغالگر به بحرین، پس از مدتی نیروهای آل خلیفه به خانه من حمله کردندبرای دستگیری من اما آنها نتوانستند من را در خانهام پیدا کنند و نزدیک ۲سال فرار کردم در بحرین، از این روحکم غیابی برعلیه من صادر شد به مدت ۱۵سال به همراه اشخاص انقلابی سیاسی و حقوقی که با آنها آشنا شده بودم در قضیه تشکیل ائتلاف برای جمهوری که از اتهامات برجسته ما تلاش برای سرنگونی نظام با توسل به زور بود.

در محکومیت اخیر بعد ازموفق به فرار از بحرین به ۱۵سال زندانی دیگر محکوم شدم به اتهام وابستگی به گروه و فعالان موسسان ۱۴ فوبریه که تمام این اتهامات باطل و کید آل خلیفه را میرساند.

در دوران اسارت شکنجههای سرسختانه همراه با قساوت و تندی و درد زیادی را تحمل میکردم که ازجمله آن توهینهای تحقیر آمیزو زندان انفرادی و تهدید به تجاوز تعدی به آبرو و محرومیت ازخواب و ضرب و شتم با وسایلی چون عصا و صندلیهای برقی و محرومیت از رفتن برای قضای حاجت و نظافت، محرومیت از اعمال عبادی و تهدید به عقیم کردن جنسی و زندانی کردن اهل و خویشاوندان از انواع شکنجهها و تجاوزات بود.

این شکنجهها برعلیه رهبران گروهها و لعن و توهین به آنها ادامه دارد زندانیان بیشتر از ۸۵ روز در زندانهای انفرادی که در آنها زمان مشخص نیست، و شبه انفرادی که نیمی ازاین زمان را میگذرانند و در سرداب به عمق دو طبقه زیر زمین که نمیتوان روز و شب را از هم تشخیص داد و جز صدای شکنجه و فریاد شکنجه شدهها شنیده نمیشود شرایط دشواری را میگذرانند.

گفتوگو: وجیهه سادات حسینی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار