اجمالی/ آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

فرهنگ مقاومت و مذاکره مکمل یکدیگرند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، ایستادگی در راه خدا در همه حوزه‌هاست، گفت: این فرهنگ در عرصه سیاسی با فرهنگ مذاکره در تضاد نیست و این دو مکمل یکدیگر هستند.
کد خبر: ۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸ - 31January 2014

فرهنگ مقاومت و مذاکره مکمل یکدیگرند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سیداحمد خاتمی" امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: از مصادیق "رحماء بینهم" مهرورزی جامعه دینی بر یکدیگر، احساس مسئولیت در برابر یکدیگر از نگاه جامعه اسلامی یک مجموعه است. خیر این کار برای همه است و ضعف آن نیز به همه بر میگردد.

وی افزود: منطق قرآن این است که جامعه دینی باید نسبت به یکدیگر حالت تواصی را از دست ندهند. یکی توصیه به صبر است؛ یعنی هزینه کردن در راه این دین که گاهی هزینهی آن جان است و گاهی نیز مال و آبرو. نقش صبر در ایمان همانند نقش سر بر پیکر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ مقاومت باید بازارگرمی کند، تصریح کرد: فرهنگ مقاومت، ایستادگی در راه خدا در همهی حوزههاست. فرهنگ مقاومت در عرصه سیاسی با فرهنگ مذاکره در تضاد نیست. این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی تاکید کرد: مسئولان مذاکره کننده ما بدانند هرچه این فرهنگ بازار گرمتری در کشور داشته باشد، آنها مشت پُرتری برای مذاکره دارند.

خاتمی با اشاره به صحبتهای اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران اذعان کرد: وقتی اراجیف و هر توهینی از دهان رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران از بیرون میآید، فرهنگ مقاومت میگوید باید در همان سطح به آنها پسخ داده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار