آیت‌الله خاتمی:

امام راحل نفرت از استکبار را در دل ها کاشت

عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که اگر خطری بشریت را تهدید کند،‌‌ همان حاکمیت آمریکایی‌ها بر دنیاست، گفت: یکی از شعارهای انقلابی که امام راحل با آن شاه را برکنار کرد، شعار استکبارستیزی بود. امام(ره) نفرت از استکبار را در دل‌ها کاشت و فرموده ایشان بود که مرگ بر آمریکا بگوییم.
کد خبر: ۱۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱ - 07February 2014

امام راحل نفرت از استکبار را در دل ها کاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سیداحمد خاتمی"، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در نشست بصیرتی فجر در مسجد "حاج حسن" تهران، با اشاره به فشارهای غرب علیه کشورمان که بهانه مسئلهٔ هستهای اِعمال میشود، اظهار کرد: آمریکا با چه منطقی سلاح هستهای دارد؟ رژیم صهیونیستی با چه منطقی ۴۰۰بمب اتم در اختیار دارد؟ معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته است "ما غنیسازی را برای هیچ کشوری تجویز نکردهایم"؛ غلط کردهاید؛ شما چهکارهٔ دنیا هستید؟

بشریت نگران حاکمیت آمریکاییها بر دنیا باشد

امام جمعه با بیان اینکه ما سلاح اتمی در اختیار نداریم، ولی اینگونه به فشار وارد میکنند، تاکید کرد: غربیها زرادخانه سلاح اتمی دارند و اگر خطری بشریت را تهدید کند، همان حاکمیت این دیوانهها بر دنیاست.

وی با اشاره به بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن خاطرنشان کرد: آن زمان هیتلر خودکشی کرده، موسولینی کشته شده و جنگ جهانی تمام شده بود؛ ژاپن نیز در حال مذاکره با آمریکا بود، ولی این بمبارن اتمی صورت گرفت و بیش از ۲۰۰هزار نفر کشته شدند که عواقب این بمباران اتمی هنوز هم باقی است. آمریکاییها پس از این بمباران در مصاحبهای گفتند ما برای دو هدف اینکار را انجام دادیم؛ یکی آزمایش این بمب اتم بود و دیگری اینکه ابرقدرتی آمریکا را به دنیا نشان دهیم. اگر قرار است بشریت نگران باشد، باید نگران اینها باشد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبتهای خود با اشاره به صحبتهای «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این خانم نفهم وزارت خارجه آمریکا دُم خروس را نشان داد؛ گفت "در مذاکرات آینده در رابطه با موشکهای بالستیک ایران هم مذاکره خواهیم کرد". این دم خروس است. موشکهای بالستیک و دوربرد ما به شما چه ربطی دارد؟

وی افزود: غربیها در صحبتهایشان گفتند "باید ایران دست از حمایت حزبالله بردارد"؛ این هم دُم خروس دیگری است.

با حقوق بشر ساخته و پرداخته مغزهای الکلی اینها نمیتوانیم کنار بیاییم

خاتمی با بیان اینکه بعد از این دو نیز نوبت به حقوق بشر میرسد، تاکید کرد: ما به هیچ نحو با حقوق بشر آمریکایی نمیتوانیم کنار بیاییم. ما با حقوق بشر ساخته و پرداخته مغزهای الکلی اینها نمیتوانیم کنار بیاییم.

وی خاطرنشان کرد: من از سه چهار سال پیش گفتهام که اینها با تمامیت انقلاب اسلامی مخالف هستند. آنها میخواهند چیزی که ۳۵سال پیش از دست دادند را دوباره به دست بیاورند. ۳۵سال پیش مردم آنها را از کشور بیرون کردند و امروز قصد دارند دوباره به ایران برگردند؛ ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

امام خمینی(ره) نفرت از استکبار را در دلها کاشت

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مسائل داخلی گفت: شعارهای انقلابی، هویت انقلاب اسلامی هستند. یکی از شعارهای انقلابی که امام راحل با آن شاه را برکنار کرد، شعار استکبارستیزی بود. امام(ره) نفرت از استکبار را در دلها کاشت و فرموده ایشان بود که مرگ بر آمریکا بگوییم.

وی با بیان این پرسش که «چه کسی گفت آمریکا شیطان بزرگ است؟» افزود: بعد از ۳۵سال از این صحبتهای امام(ره) آیا شیطنت آمریکا کمتر شده یا افزایش پیدا کرده است؟ یقینا بر شیطنتاش افزوده شده است. این استکبارستیزی و نفرت از استکبار باید بماند و شعار مرگ بر آمریکا با شکوهتر از گذشته تکرار شود.

بعضیها بدشان نمیآید روحیه استکبارستیزی را از ملت بگیرند

وی با اشاره به اینکه این شعار تنها یک شعار نیست بلکه یک نماد است، بیان کرد: بعضیها بدشان نمیآید روحیهٔ استکبارستیزی را از ملت بگیرند و به مردم بگویند اگر رابطه برقرار شود، مشکلات برطرف و اجناس ارزان خواهد شد.

آیتالله خاتمی با توضیح پیرامون به دلداگی محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر به آمریکا، گفت: وقتی کودتا شد، ابتدا عربستان و سپس آمریکا از کودتاگرها حمایت کردند و امروز هم به دولت کودتا وعده ۴میلیارد دلاری دادهاند. قذافی در اواخر عمرش تمام تجهیزات هستهای کشورش را با کشتی به آمریکا ارسال کرد، ولی آیا آمریکاییها از او حمایت کردند؟

برخی منطق مقاومت را افراطیگری مینامند

وی با اشاره به یکی آیات قرآن افزود: هیچگاه این دشمنان خیر ملت را نمیخواهند، اما برخی منطق مقاومت را افراطیگری مینامند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه باید مراقب بود از شعارهای اعتدال و افراط درست استفاده شود، تصریح کرد: شعار اعتدال یک شعار قرآنی است، به شرط اینکه اعتدال واقعی تحقق پیدا کند. میدان دادن به فتنهگران و اکثریتی از یک جناح خاص را به میدان آوردن، اعتدال نیست. اعتدال تعریف خودش را دارد و تنها نباید یک شعار باشد.

وی افزود: زمانی در این کشور شعار «اصلاحات» گوش فلک را کر کرده بود؛ اما خروجی آن این بود که در مجلس شورای اسلامی اعتصاب کرده و ار آنجا با کنگره آمریکا ارتباط مستقیم برقرار کردند. دیگر خروجی اصلاحات نیز این بود که برخی گفتند پیغمبر خشونتطلب بود. زمانی هم گفتند امر به معروف و نهی از منکر باید از زیارت وارث حذف شود؛ چون با جامعه مدنی سازگار نیست.

دعا میکنیم دولت در اجرای اعتدال واقعی موفق شود

خاتمی با بیان اینکه سوءاستفاده از اینگونه شعارها زیاد شده است، گفت: ما از خدا میخواهیم این دولت در اجرای اعتدال به معنای واقعی موفق شود.

مخالفان توافقانه ژنو را بیسواد خواندن با اعتدال سازگار نیست

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به برخی صحبتها نسبت به منتقدان توافقنامه ژنو اذعان کرد: مخالفان توافقنامه ژنو را بیسواد خواندن با اعتدال سازگار نیست و با بیسواد خواندن منتقدان مشکلی حل نخواهد شد. باید موافقان و مخالفان موافقنامه ژنو در تلویزیون حرفهایشان را بزنند؛ این اعتدال است.

وی افزود: اینکه بگویند عدهای هنوز شعار ۲۴خرداد را نشنیدهاند و پنبه را از گوش خود بیرون بیاورند نیز حرفهای معتدلی نیست.

انتقاد از جواب دادن به اهانت غربیها با لبخند

عضو مجلس خبرگان با اشاره به ناپسند بودن افراط اظهار کرد: بعضیها وانمود میکنند افراد حزباللهی که موافق فرهنگ مقاومت هستند و توصیه میکنند اخم آمریکاییها را نه با لبخند و با اخم شدیدتری باید پاسخ داد، افراطی هستند. غربیها اخم کنند، به مردم اهانت کنند، غرور ملی ما را میشکنند ولی دیپلمات ما با لبخند، جوابی خیلی نرم به آنها میدهند.

با دشمن محکم حرف بزنید

وی با بیان اینکه ما میگوییم با دشمن محکم حرف بزنید و با اشاره به آیه «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» گفت: لبخندزدن به دشمن «اشداء» نیست.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فردی میگوید افراطیهای آمریکا و افراطیهای ایران نمیگذارند توافقنامه ژنو به جایی برسد. افراطیهای آمریکا صهیونیستها هستند و افراطیهای ایران به تعبیر این عده، حزباللهیها هستند. واقعا خجالت نمیکشید حزباللهیها را کنار صهیونیستها میگذارید؟ واقعا روز حادثه چه کسانی به داد کشور میرسند؟ در هشت سال دفاع مقدس چه کسانی به داد کشور رسیدند؟ آنهایی که امروز بعضی از روزنامهها را در اختیار گرفتهاند؟

روز حادثه بسیجیها به داد کشور میرسند

وی افزود: برخی در دوران دفاع مقدس تا میشنیدند تهران قرار است بمباران شود، خودروهای آخرین مدلشان سر از آبعلی و آمل در میآورد. چرا با حزباللهیها و بسیجیها اینگونه برخورد میکنید؟ روز حادثه اینها هستند که به داد کشور میرسند.

خاتمی در ادامه خطاب به بسیجیها گفت: انشاءالله در این مسیر محکم و استوار بمانید. محور فقط مقام معظم رهبری هستند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) افزود: از حق و ولایت اهل حق جدا نشوید؛ امروز ولایت اهل حق ولایت مقام معظم رهبری است. کسانی که ما را به دیگران بفروشد، هلاک میشوند و با حسرت و ذلت از این دنیا خواهد رفت. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار