جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

جمهوری اسلامی از رزمایش مشترک با کشورهای همسایه استقبال می‌کند

سردار«علیرضا تنگسیری» گفت: با توجه به امنیت حاکم در خلیج‌فارس، جمهوری اسلامی دست برادری و دوستی را به سمت کشورهای همسایه دراز و از برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای همسایه و مسلمان استقبال می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶ - 27September 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار«علیرضا تنگسیری» جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روز (دوشنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت عملیات ثامن الائمه (ع) سالروز شکست حصر آبادان درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که دفاع همچنان باقی است به چه معناست ؟ گفت: همانطور که امام راحل پس از پذیرش قطعنامه 598 فرمودند که کمربندها را محکم ببندید برای اینکه هیچ چیزی عوض نشده است ما نیز باید همیشه آماده باشیم.
 
 وی با تاکید بر اینکه میان کفر و ایمان هیچگاه سازش برقرار نخواهد شد اظهار کرد: دشمنان خط فکری خود را تغییر نداده اند و به همین علت باید از منافع خود به خوبی دفاع کنیم.
 
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: با توجه به امنیت حاکم در خلیج فارس، جمهوری اسلامی دست برادری و دوستی به سمت همسایگان دراز و از رزمایش های مشترک با کشورهای همسایه و مسلمان استقبال می کند.
 
وی افزود: معتقدیم خلیج فارس خانه ما است و امنیت لازم هم وجود دارد از این رو کشورهای همسایه باید دست به دست هم بدهند تا امنیت همچنان در منطقه باقی بماند.
 
این مقام نظامی در سپاه پاسداران یاد آور شد: درایران وزارت جنگ به وزارت دفاع تغییر نام داده که نشان از این دارد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و تنها به دفاع می اندیشد، سلاح های تولید شده در کشور بازدارنده است و هدف از تولید، قصد تعرض به هیچ کشوری نیست چرا که مبانی اعتقادی و دینی این اجازه را به ما نداده است .

*خطر حضور کشورهای فرا منطقه ای در خلیج فارس
 
وی با خطرناک خواندن حضور کشورهای فرا منطقه ای در خلیج فارس گفت: حضور جمهوری اسلامی در منطقه مشروع است و کشورهای همسایه نیز می توانند حضور داشته باشند.
 
سردار تنگسیری به حضور ناوها و ادوات جنگی در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: اگر در خلیج فارس که تنها 250 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد اتفاقی برای زیردریایی ها و ادوات موجود بیگانگان بیفتد به محیط زیست منطقه آسیب جدی وارد می آید.
 
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در آبهای خلیج فارس در مقابل ظلم و زور سر تعظیم فرود نمی آوریم و از محدوده ای که متعلق به ما است دفاع می کنیم.
 
سردار تنگسیری در مورد توسعه سواحل و تامین امنیت در آن گفت: درجمهوری اسلامی 19 جزیره وجود دارد که 19 ناو هواپیما بر غرق نشدنی محسوب می شوند که می توانیم آنها را توسعه دهیم.
 
وی یکی از این مواهب خدا دادی در خلیج فارس و دریای عمان را سواحل مکران دانست و گفت: همانگونه که توسعه آن مورد تاکید است باید بتوانیم توسعه لازم را در آن ایجاد کنیم.
 
سردار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه ساخت 200 حوضچه مردمی در خلیج فارس را در دستور کار دارد اظهار کرد: از 50 حوضچه در حال ساخت 30 عدد آن کامل شده و در اختیار مردم قرار گرفته و این اقدام باید در دریای عمان و سواحل مکران انجام شود.
 
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: حضور نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران در خلیج فارس و دریای عمان هم امنیت را به دنبال خواهد داشت و هم توسعه در منطقه را.
 
این مقام نظامی در سپاه پاسداران ،مهمترین سرمایه یک کشور را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: دشمن بیشتر از اینکه از تسلیحات جمهوری اسلامی ترس داشته باشد از سرمایه های انسانی هراس دارد.
 
به گفته جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران،نیروهای انسانی رکن اول و مهمترین ارکان در نیروهای مسلح به شمار می روند و همین سرمایه های انسانی هستند که با تلاش و پشتکار و با بهره مندی از دانش به فناوری های جدید دست پیدا می کنند.

*پایداری امنیت در خلیج فارس با همکاری همسایگان محقق می شود
 
سردار تنگسیری مهمترین مولفه نیروهای دریایی سپاه و ارتش در دفاع از مرزها را اقتدار ،سیادت دریایی و بهره مندی ازمردم ساحل نشین عنوان کرد.
 
جانشین نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه امنیت باید در خلیج فارس پایدار شود اظهار کرد: حضور بیگانگان امنیت در منطقه را خدشه دار می سازد، پایداری امنیت در خلیج فارس با همت و همکاری جمهوری اسلامی و همسایگان منطقه محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: بیگانگان درمنطقه به دنبال منافع خود هستند و همسایگان باید بدانند که حضور آنها در منطقه خطراتی را به دنبال خواهد داشت.
 
سردار تنگسیری گفت: برای نخستین بار در 31 شهریور ماه امسال و در مراسم رژه نیروهای مسلح از 160 فروند شناور مردمی استفاده کردیم و در کنار آن 170 شناور از سپاه پاسداران،42 شناور از نیروی دریای ارتش و 42 هواپیما و بالگرد نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه پاسداران و همچنین 30 گروهان از نیروهای ناجا و بسیج عشایر در این مراسم شرکت کردند.
 
وی پیام جمهوری اسلامی برای منطقه را با توجه به اقتدار نیروهای مسلح، صلح، دوستی و وحدت اعلام کرد و گفت: بارها گفته ایم که صلح و دوستی، برادری ، مروت و مودت و همکاری کشورها امنیت را در خلیج فارس ایجاد می کند.
 
این مقام نظامی در سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: هفته دفاع مقدس از ایامی است که می توان یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت ، شهدا امام زاده های عشق هستند.
 
نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجم مهر ماه سال 1360 با طرح عملیات ثامن الائمه(ع) توانستند شکست سنگینی به نیروهای عراقی وارد کنند و شهر آبادان را از محاصره نیروهای دشمن خارج سازند.
 
مراسم بزرگداشت سالروز عملیات ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان روز دوشنبه با حضور امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، ائمه جماعت، فرماندهان نظامی و انتظامی، رئیسان ادارات و جمعی از ایثارگران و جانبازان در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار