مقیمی:

تامین معیشت مردم مهمترین دغدغه دولت است

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: اصلی ترین دغدغه و مهمترین وظیفه دولت ، تامین معیشت مردم و اشتغال جوانان بوده و برای بهبود آن همه توان خود را بکار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ - 27September 2016
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،محمد حسین مقیمی سه شنبه در نشست شورای اداری هرمزگان افزود : برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم باید با رفع موانع و محدودیت ها شرایط برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیش از پیش فراهم شود.
 
وی ادامه داد : برای جلب سرمایه گذاری خارجی باید روابط کشور را با دنیا تنظیم می کردیم که با امضا برجام در این راستا ، راه برای جلب و جذب سرمایه گذار خارجی باز شده و این درحالی بود که قبل از اجرای برجام کشور اجازه داشت یک میلیون بشکه نفت به چند کشور مشخص و محدود صادر کرده و داد و ستد داشته باشد.
 
به گفته معاون سیاسی وامنیتی وزیر کشور ، کشور امروز دو و دو دهم میلیون بشکه نفت به هر کشور دلخواه صادر و با درآمد آن بدون محدودیت داد و ستد می کند.
 
وی اظهار داشت : دولت از ابتدای آغاز بکار خود با اولویت بندی و برنامه ریزی برای رفع مسائل و مشکل های موجود از جمله بیکاری ، تورم ، رشد منفی اقتصادی ، پروژه های نیمه تمام ، بدهی ها تلاش کرده است.
 
معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: دولت با این برنامه ریزی و اولویت بندی اقدام های خود و با کمک مردم توانست تورم را مهار و کنترل کرده و از حدود 43 درصد به 9 درصد کاهش دهد.
 
مقیمی ابراز داشت : دولت با تلاش در سال اول فعالیت خود توانست رشد اقتصاد کشور که به نزدیک منفی هفت درصد رسیده بود را به سه درصد برساند و اکنون این نرخ چهار و چهار دهم درصد است ، رشد اقتصادی کشور برای تحقق سند چشم انداز 1404 باید به هشت درصد برسد تا ایران بتواند حرف اول را در منطقه بزند.
 
وی یادآور شد : از هشت درصد رشد اقتصادی پیش بینی شده بایستی پنج و نیم درصد از راه سرمایه گذاری و دو و نیم درصد دیگر نیز از راه بهره وری حاصل شود.
 
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد : دولت برای خروج از رکود نیز برنامه ریزی کرده است که برای تحقق آن سیاست ها نیازمند همراهی و همیاری همگان هستیم.
 
مقیمی از بانک ها به عنوان یکی از گروه های موثر در این زمینه یاد کرد و ابراز داشت: آنها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، زیرا در صورت عبور از رکود شرایط لازم برای جهش اقتصادی کشور فراهم می شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور به منظور شرکت در همایش فرمانداران هرمزگان وهمچنین رونمایی از تمبر یاد بود پیر غلامان وهمچنین شرکت در شورای اداری به هرمزگان سفر کرده است.
نظر شما
پربیننده ها