سردار پاکپور:

پروژه‌های محرومیت‌زدایی موجب برقراری امنیت پایدار در مناطق مرزی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: یکی از موضوعاتی که این نیرو برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی به موازات عملیات‌های امنیتی و اطلاعاتی دنبال می‌کند، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی است.
کد خبر: ۱۰۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ - 28September 2016
پروژه‌های محرومیت‌زدایی موجب برقراری امنیت پایدار در مناطق مرزی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم افتتاحیه سه هزار و 300 پروژه محرومیت‌زدایی قرارگاه‌های منطقه‌ای نزسا در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان با حضور امیر سرتیپ «سیدعبدالرحیم موسوی» جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سردار «علی عبداللهی» معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه، «پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، سران عشایر، معتمدین استان‌های مذکور و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

سردار پاکپور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که نزسا برای ایجاد امنیت پایدار در مناطق فوق به موازات عملیات‌های امنیتی و اطلاعاتی دنبال می‌کند بحث محرومیت زدایی و اشتغال زایی است.

وی بیکاری را یکی از مصادیق ناامنی دانست و افزود: ضد انقلاب و استکبار با استفاده از این موضوع و اغفال جوانان و جذب آنان ایجاد ناامنی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: توان قابل توجهی از نیروی زمینی سپاه در منطقه برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی به موازات دیگر کارهای عملیاتی در حال انجام است. 
 
وی با تاکید بر لزوم بسیج عمومی برای محرومیت زدایی عنوان کرد: دولت نیز باید در این خصوص اقداماتی را انجام دهد؛ چرا که تجهیزات و امکانات سپاه محدود است و می‌طلبد دولت توان اساسی را برای این مناطق اختصاص دهد. هر چند وضعیت این مناطق به هیچ وجه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. 
 
فرمانده نزسا در ادامه اظهار داشت: برآوردهایی را انجام داده‌ایم تا حداقل‌ها همچون راه‌های روستایی و آب شرب برای مناطق محروم ایجاد و تامین شود.
 
پاکپور در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با اشتغال زایی گفت: ایجاد گلخانه‌ها، تسطیح زمین، حفر چاه، ایجاد امکانات برای پرورش دام و طیور از این دست اقدامات است.

وی اظهار داشت: در حوزه درمانی و بهداشتی 43 بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان برپا کرده‌ایم که یک میلیون و 150 هزار خدمت درمانی و هشت هزار عمل جراحی انجام و برای ادامه درمان، بیماران شناسنامه‌دار شدند.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار