آیت‌الله مصباح یزدی:

ایجاد موج دین‌شناسی از برکات اصلی انقلاب است

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه وضعیت فرهنگی و مذهبی مردم در دوران رژیم شاهنشاهی با وضعیت کنونی مردم قابل مقایسه نیست، گفت: ایجاد موج دین‌شناسی و دین‌خواهی یکی از برکات اصلی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ - 30September 2016
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشگاه مجازی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که با عنوان «نسیم مهر» در تالار همایش‌های این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به جایگاه انسان در عالم هستی اظهار کرد: انسان نسبت به جهان هستی ارتباط مشخصی دارد که برای رسیدن به سرچشمه تعالی نباید نسبت به این ارتباط غافل شود.
 
وی با تأکید بر اینکه انسان داشته‌های خود را مدیون خداوند متعال است، اضافه کرد: تلاش انسان برای یافتن مبدأ هستی در فطرت هر فردی وجود دارد اما میزان این ویژگی فطری در افراد متفاوت است.
 
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از علم به عنوان مقدمه عمل نام برد و تصریح کرد: انسان با علم‌آموزی به سمت عمل کردن حرکت می‌کند به همین علت با فراگیری علوم بیشتر می‌تواند عملکردهای مطلوب‌تری را رقم بزند.
 
وی با بیان اینکه دستاوردهای نوین جامعه بشریت درحال گسترش است، مطرح کرد: یک فرد نمی‌تواند به تنهایی در عرصه‌های مختلف علمی نقش‌آفرینی کند به همین علت باید با نگاه اولویت‌سنجی خود گزینه برتر را انتخاب کرده و برای رسیدن به تعالی تلاش کند.
 
مصباح یزدی با تأکید بر اینکه زندگی دنیا بخش کوچکی از زندگی جاودانه است، عنوان کرد: انسان باید در دنیای هستی با ایمان و عمل صالح برای تأمین سعادت بی‌نهایت دنیای آخرت تلاش کند به همین علت نباید نسبت به گذر عمر خود غافل باشد.
 
وی پیروی از سیره اولیای الهی را راهکار سعادت دانست و گفت: انبیای الهی به صورت مستمر جاودانه نبودن زندگی دنیا را به مردم دوران مختلف یادآوری می‌کردند اما مردم با فراموشی سخنان آنها از شناخت آموزه‌های دینی غافل می‌شدند.
 
این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: ایجاد موج دین‌شناسی و دین‌خواهی یکی از برکات اصلی انقلاب اسلامی است، وضعیت فرهنگی و مذهبی مردم در دوران رژیم شاهنشاهی با وضعیت کنونی مردم قابل مقایسه نیست.
 
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در مدارس آموزگار قرآن کریم وجود نداشت، تصریح کرد: اکنون به برکت انقلاب در روستاهای کشور نوجوانان حافظ قرآن کریم تربیت شده‌اند؛ به برکت دستاوردهای نظام اسلامی مردم کشورهای مختلف دنیا می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف نسبت به فراگیری آموزه‌های دینی اقدام کند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار