شاهد احمد لو:

فقر تولید، آسیب زیادی به «عاشق ها ایستاده می‌میرند» زده است

کارگردان جوان و مطرح سینمای ایران گفت: اگر بخواهیم اشتباهات کوچکی که در جنگ اتفاق افتاده را برجسته کنیم چیزی از ارزش‌های جنگ باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹ - 02February 2014

فقر تولید، آسیب زیادی به «عاشق ها ایستاده می‌میرند» زده است

شاهد احمدلو کارگردان جوان و توانمند سینمای ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با تشکر از برگزار کنندگان جشنواره، درباره فیلم «عاشقها ایستاده میمیرند» اظهار داشت: عوامل فیلم «عاشقها ایستاده می میرند» فیلم خوبی را تولید کرده اند. در فیلم صحنه ای بود که سگها را برای منفجر کردن مین ها در میدان مین رها می کردند که به نظر من این صحنه بسیار خوب و تاثیر گذار بود و به تنهایی قابلیت این را داشت که تبدیل به فیلم شود.

وی افزود: فیلمی که ما روی پرده دیدیم بیانگر این موضوع است که این فیلم بسیار فقیرانه تولید شده و گروه تولید امکانات کمی در اختیار داشتند. باید به این نکته توجه داشت که تولید فیلم های دفاع مقدس بسیار سخت و دشوار است و به این راحتی ها امکان پذیر نیست، فقط کارگردانهایی خاص اجازه تولید فیلم های دفاع مقدس را دارند.

وی درباره ایده فیلم که در آن یک رزمنده زمان جنگ به جای نجات دوستش که پاهای او زیر تانک گیر کرده، او را با تیر خلاص می زند اظهار داشت: شاید کارگردان تحقیقاتی داشته که چنین اتفاقی در جنگ افتاده من در این باره نمی توانم اظهار نظر کنم اما اگر هم چنین اتفاقی در جنگ افتاده تعدادش آن قدر زیاد نبوده که بخواهیم درباره آن  فیلم بسازیم.

وی تاکید کرد: در هر جنگی که اتفاق می افتد اشتباهاتی رخ می دهد و بعضی از سربازان و فرماندهان اشتباهاتی را انجام می دهند ما اگر بخواهیم ایم اشتباهات کوچک را برجسته کنیم چیزی از ارزشهایمان باقی نمی ماند.

احمد لو با اشاره به اینکه جغرافیای فیلم بسیار گم بود و اصلا نمی شد تشخیص داد که اینجا کردستان عراق است یا جای دیگر، تشریح کرد: به نظر من پوریا پورسرخ و سروش صحت اصلا برای این نقش مناسب نبودند، حالا که آقای مسلخی زحمت کشیدند و فیلمی بومی را تولید کردند بهتر بود که همه بازیگرانش را بومی استفاده می کرد.

وی درباره برنامه های آینده اش گفت:  با دوست خوبم هومن فاضل در حال نگارش فیلمنامه ای به نام «کتک خور» هستیم که به محض اتمام نگارش فیلمنامه تولید آن را آغاز خواهیم کرد. «کتک خور» درباره سیاهی لشگرهای سینما است که من سالها با این قشر از جامعه کار و زندگی کرده ام و به خوبی آنها را می شناسم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار