با تقدیر از انتشارات برتر؛

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا به کار خود خاتمه داد

نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا با تقدیر از انتشارات «بوستان کتاب قم»، «دفتر ادبی حلال»، «دلیل ما» و «زیتون» به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ - 03October 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا با حضور حجت‌الاسلام «محمدرضا زائری» و «امیرمسعود شهرام‌نیا» مدیرعامل نمایشگاه‌های ایران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

زائری در این مراسم نمایشگاه کتاب عاشورایی را بخشی از مجموعه فعالیت‌های منطقه‌ای نهادهای عاشورایی برای ترویج معارف حسینی و عمق بخشیدن به فرهنگ عاشورایی دانست و اظهار داشت: انتشار نشریات عاشورایی، فعالیت‌های سایت‌ها، جایزه سال کتاب دعبل و این نمایشگاه و حرکت‌هایی از این دست این مجموعه را کامل می‌کند.

وی افزود:‌ اتفاقات و رویدادهایی چون نمایشگاه کتاب عاشورا نوعی همراهی با نهضت عاشورا محسوب می‌شود. همه کسانی که در این حرکت فرهنگی به نوعی زحمت کشیدند سهیم هستند.

مدیر عامل مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه خاطرنشان کرد: شروع این نمایشگاه حرکت خوبی بود. گاهی اوقات صفای مجلس عزاداری تعدادی نوجوان کنار یک خیابان که با چادر مادرانشان برپا شده است شاید بیشتر از بسیاری از کارهای بزرگ باشد.

شهرام‌نیا در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از آنکه به کمیت و کیفیت بپردازیم باید به شروع یک حرکت خوب فکر کنیم، اظهار داشت: شروع یک حرکت دشواری‌های زیادی دارد و آغاز همین حرکت مداوم گاهی اوقات موجب یک موج فرهنگی می‌شود.

وی افزود:‌ نمایشگاه کتاب عاشورا برای سال اول تجربه موفقی را پشت سرگذاشت. 74 ناشر در نمایشگاه ثبت نام کردند و نیمی از آن‌ها با 2500 عنوان کتاب تخصصی به نمایشگاه آمدند. باید برای سال‌های آینده دبیرخانه‌ای طراحی شود تا سایر آثار این حوزه را شناسایی و در نمایشگاه عرضه کند.

در پایان این مراسم از انتشارات «بوستان کتاب قم»، «دفتر ادبی حلال»، «دلیل ما» و «زیتون» به عنوان انتشارات برتر این نمایشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها