نجم در گفت‌وگو با دفاع‌مقدس مطرح کرد

فیلم‌های دفاع‌مقدس دچار تکرار موضوع شده‌اند

تهیه کننده سینما گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌های شهدای 8 سال جنگ تحمیلی بحث لقمه حلال و حرام بود. می‌توان این موضوع را به شیوه‌ای نو و با زبانی جدید در فیلم‌ها مطرح کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸ - 03February 2014

فیلم‌های دفاع‌مقدس دچار تکرار موضوع شده‌اند

محمدحسن نجم تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرگزاری دفاعمقدس گفت: تنها فیلمی که تا به امروز در جشنواره دیدهام "فیلم سیزده" به کارگردانی هومن سیدی است که این فیلم خیلی مورد پسند من نبود، فیلم به نوجوان سیزده سالهای میپردازد که پدر و مادر او قصد جدا شدن از همدیگر را دارند و این نوجوان به دلیل ارتباطی که با بزرگترها برقرار میکند دچار مشلات ریز و درشتی میشود.

نجم در ادامه گفت: فیلم "سیزده" بسیار تلخ است و اتفاقاتی که در آن رخ میدهد مربوط به یک قشر خاص از جامعه است، به عنوان مثال فقط کسانی که با مواد مخدر ارتباط دارند این کارها را انجام میدهند و این گونه رفتار را نمی توان به همه افراد جامعه تعمیم داد.

این تهیه سینما تصریح کرد: البته فیلم یک سری از هشدارها را به خانوادهها میدهد که قابل ملاحظه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: متاسفانه فیلمهای دفاع مقدس دچار تکرار در موضوع شدهاند و هیچ نوآوری و پرداخت جدیدی در این فیلم ها دیده نمیشود.

نجم، پرداختن به زندگی شهدا را یکی از وظایف سینمای دفاع مقدس خواند و گفت: اگر میخواهیم سینمای دفاعمقدس خوبی داشته باشیم باید ضمن پرداخت به زندگی شهیدانی چون همت و باکری مشکلات روز جامعه را نیز مطرح کنیم.

این تهیه کننده سینما لقمه حلال را مهمترین دغدغه شهدا دانست و افزود: یکی از مهم ترین دغدغههای شهدای 8 سال جنگ تحمیلی بحث لقمه حلال و حرام بود، ما می توانیم از این موضوع به نحو احسن استفاده کنیم و آن را در بستر یک فیلم جنگی مناسب مطرح کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: بحثهایی مثل رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال که در حال حاضر در جامعه رواج دارد میتواند در فیلمهای جنگی که درباره شهدا ساخته می شوند مورد بحث قرار گیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار