مدافعان حرم میزبان عزاداران حسینی در خیمه سیدالشهدا (ع)

چهار شهید مدافع حرم گلزار شهدای علی اکبر چیذر در ایام محرم میزبان عزاداران حسینی در خیمه سیدالشهدا (ع) هستند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ - 05October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هر سال از مدت ها قبل خودش را برای محرم و عزاداری آماده می کرد. اکثر اهل محل و بچه هایی که به هیئت رفت و آمد داشتند او را می شناختند. تمام تلاشش را می کرد تا به بهترین شکل برای آقا نوکری کند. چایخانه داخل میدان را خودش راه اندازی کرده بود و دو سال پیش هم برای هیئت علامت خرید. خودش گفته بود که از کودکی آرزو داشته علامت گردانی کند و حالا در جوانی به آرزویش رسید.
 
هم میان‌دار هیئت بود هم خادم و هم چایخانه را اداره می کرد. همه سعیش این بود که خدمتگزار خوبی برای اهل بیت(ع) باشد. همین ارادتش به خاندان اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) بود که او را راهی سوریه کرد. حضرت زینب(س) خادمی اش را قبول کرد و او را به بالاترین درجه رساند. «امیر مهدی سیاووشی» سال ها «خادم الحسین» امام زاده چیذر امسال به نحوی دیگر برای دلدادگان حسین(ع) میان‌داری می کند. از وقتی پیکرش را با آن مراسم تشییع پر شور که عاشقان زینب(س) را از همه جای تهران به امام زاده کشانده بود، در بین مزار دیگر شهدای دفاع مقدس آرام گرفته ماه ها می گذرد و تمام این مدت مزار او و سه شهید دیگر مدافع حرم محل زیارت دلباختگان مکتب شهداست.
 
در میانه ی روضه، نام حضرت زینب(س) که در گوشه گوشه  امامزاده می پیچد، ناخوداگاه یادها به سمت مدافعان حرم می رود. در این روزهای عزای حسینی(ع) هرکس که به امامزاده علی اکبر(ع) چیذر می رود از چهارشهید مدافع آرمیده در گلزار شهدای امام زاده علی اکبر(ع) یاد می کند. شهید «امین کریمی»، «شهید امیر سیاووشی»، «شهید محمدرضا دهقان» و «شهید عبدالله باقری» چهار شهید مدافع حرم گلزار شهدای علی اکبر(ع) چیذر هستند که در طول سال گذشته حق نوکری خود را به خاندان اهل بیت(ع) ادا کردند و در رکاب عمه سادات شهید شدند.
 
اکثر خانواده های شهدا در مراسم عزاداری ای که در امام زاده برپاست حضور دارند. بعد از مراسم خانواده ها بر سر مزار شهیدشان حاضر می شوند و عاشقان شهدا به زیارت این امامزادگان عشق می روند.
 
امین کریمی، آخرین باری که به سوریه اعزام شد به مادرش گفته بود شهید می شود. می دانست فدایی عمه سادات شدن انتهای مسیری است که با عقل دل انتخاب کرده بود. برای همین وصیت کرده بود که او را در امام زاده علی اکبر(ع) چیذر به خاک بسپارند.
 
سال گذشته که محمدرضا دهقان به همراه خواهر و مادرش به امام زاده علی اکبر(ع) رفتند به حیاط امامزاده اشاره کرده و گفته بود که اگر شهید شد او را در کنار شهدای دفاع مقدس امام زاده دفن کنند و همینطور هم شد، بعد از شهادت محمدرضا با پیگیری هایی که انجام شد پیکرش در کنار شهدای دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

این فرزندان خمینی کبیر و علی اکبرهای زمان هستند که با فدا کردن جانشان بار دیگر اراده حسینی را در گوش زمان فریاد می زنند. همه می دانند شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و امروز شهدای مدافع حرم ادامه دهنده راه حسین(ع) هستند و ندای حق طلبی را در گذر زمان سر می دهند. همان هایی که امروز مزارشان زیارتگاه عاشقان سیدالشهدا(ع)  است.
 
منبع:شهید خبر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار