رییس‌جمهوری در مراسم عزاداری سالار شهیدان در بانکوک:

امام حسین (ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است

روحانی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در بانکوک خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ - 10October 2016
امام حسین (ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یارانش یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، در بانکوک، پایتخت تایلند برگزار شد.

رییس جمهوری در این مراسم که علاوه بر هیات ایرانی، جمعی از ایرانیان، علما و شیعیان مقیم تایلند حضور داشتند، با اشاره به اینکه در شب هشتم محرم در عمده کشورهای جهان خیمه ای به نام امام حسین (ع) برگزار می شود، اظهارداشت: امام حسین (ع) تنها به اسلام و شیعیان تعلق ندارد بلکه محبوب دل همه آزادگان عالم است.

روحانی با طرح این پرسش که چرا امام حسین(ع) و عاشورا جاودانه هستند و همه قلوب در برابر آن حضرت خاضع هستند، گفت:  امام حسین(ع) برای آرمان یک گروه خاص جان خود را فدا نکرد؛ هدف او ارزشهای جهانی بود و به همه بشریت تعلق دارد؛ امام حسین(ع) کشته راه آزادی است، او برای آزادی انسان ها جان خود را داد و شهید راه حق، عدل، دادگستری و اصلاح جامعه بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه امام حسین(ع) برای از بین بردن فساد و اصلاح جامعه و برافراشته شدن پرچم هدایت انسان ها قیام کرد، اظهار داشت: اگر ما مسیر هدایت و نجات می خواهیم، امام حسین (ع) چراغ است و راه را به ما نشان می دهد؛ اگر در توفان ها قرار گرفتیم، امام حسین(ع) کشتی نجات همه انسان ها و حق طلبان عالم و همه آنهایی است که در برابر ظلم سر فرود نمی آورند و ذلت را انتخاب نمی کنند.

روحانی تصریح کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که در زندگی خود بین شهادت و ذلت، شهادت و شمشیر دشمن را انتخاب می کند؛ شعار «هیهات منه الذله» او شعاری جاودان و افتخاری برای همه شیعیان و انسان ها است؛ او وارث همه پیامبران و صالحان بود. اگر هدف و آرمان جهانی و راه هدایت برای همه انسان ها شد، آن فردی هم که وجودش را برای آن آرمان بلند فدا کرده، جاودانه خواهد شد.

رییس جمهوری اظهارداشت: خدا جاودان است و هر کس رنگ خدایی بگیرد او جاودان خواهد بود و برای انسان صالح و کسی که راه خدا را برگزیند، مرگ مفهوم ندارد؛ بزرگان و صالحان تاریخ و آنهایی که زندگی خود را برای نجات انسان ها فدا کردند هیچ وقت نمی میرند و همیشه جاودانه هستند.

روحانی با اشاره به تعطیلی روز عاشورا در سراسر شبه قاره هند و شعار معروف گاندی که «رهبر من برای آزادی این سرزمین حسین بود» گفت: میلیارد ها انسان در سراسر جهان به امام حسین(ع) احترام می گذارند چرا که او راه اخلاق، جهاد و صلح را برگزید.

 رییس جمهوری با بیان اینکه امام حسین(ع) و امام حسن (ع) امامان جهاد و صلح بودند، افزود: امام حسین(ع) جنگ را شروع نکرد، جنگ را دشمن شروع کرد و ایشان دفاع کرد؛ امام حسین(ع) امام اخلاق، تواضع و محبت بود و در آخرین لحظات جنگ نیز پیوسته می خواست لشکر دشمن را هدایت و از این توفان نجات دهد وبه راه حق هدایت کند.
نظر شما
پربیننده ها