اینجا نوای «وای حسین» طنین‌انداز است

بوشهر یکپارچه سیه‌پوش به سوگ سالار شهدا نشست

بوشهر همزمان با عاشورای حسینی یکپارچه سیه پوش در سوگ و عزای سرور و سالار شهیدان نشست و همچون جای جای ایران، نماز ظهر عاشورا در آن برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ - 13October 2016

به گزارش دفاع پرس از بوشهر؛ روز دهم رسید، هوای شهر هم هوای خیمه های حسین(ع) را دارد، قدم قدم تکیه و علم های یاعباس که بر آن نصب شده است که یادآور و تداعی کننده قیام سرخ عاشوراست، دسته های زنجیر زنی و عزاداری های سنتی بوشهر و هم نوایی های عزاداران دراین مصیبت قلب ها رابه میدان نبرد کربلا میبرد.

بساط نذری هابپاست، هرکسی به اندازه خودش نقشی در بپاکردن عزای ثارالله ایفامیکند، یکی سینه زن است، یکی نوحه خوان، یکی نذری میپزد یکی پخش میکند، یکی چای میریزد دیگری خرما در ظرف میچیند، صدای طبل و سنج در محلات به گوش میخورد، هرخانه ای یک تکیه است و هرتکیه یک حسینیه.

روز، روز عشاق حسین بن علی(ع) است، روز مرادخواهی. دیگر بساط تعزیه خوانی هم بپاست.مردم حسینی استان بوشهر  از ساعت 10 صبح در قالب دسته جات زنجیرزنی و سینه زنی به عزاداری پرداختند. این مراسم در بوشهر با اجتماع بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از میدان قدس آغاز شد و عزاداران مسیر میدام قدس تا مصلی امام خمینی(ره) را عزاداری کردند.

عزاداران حسینی در بوشهر پس از برپایی مراسم سینه‌زنی و عزاداری، در عمل به پیام عاشورا، نماز ظهر عاشورا را باشکوه و جلال وصف‌ناشدنی به امامت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه کردند.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار