برگزیدگان طرح «خبرنگار نوجوان راهیان نور» به جمع خبرنگاران می‌پیوندند

ستاد مرکزی راهیان نور کشور از اجرای طرح «خبرنگار نوجوان راهیان نور» به مناسبت آغاز ایام راهیان نور دانش آموزی خبر داد. بر اساس این طرح افراد برتر به جمع خبرنگاران «جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» خواهند پیوست.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ - 16October 2016
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همزمان با آغاز اعزام گسترده دانش‌آموزان سراسر کشور به یادمان‌های دفاع مقدس، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد مرکزی راهیان نور کشور در اطلاعیه‌ای از اجرای طرح «خبرنگاران نوجوان راهیان نور» خبر داد.

در این طرح زائرانِ دانش‌آموز و عوامل اجرایی کاروان‌های راهیان نور می‌توانند اخبار، اطلاعات و تصاویر خود را قبل، حین و بعد از سفر به یادمان‌های دفاع مقدس ارسال کنند؛ تا با نام خود در پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به نشانی rahianenoor.com و دیگر رسانه‌ها منتشر شود.

توجه به زائران نوجوان و جوان، خانواده‌های شهدا، تبیین و تشویق زیارت گروهی و دسته‌جمعی، ترسیم فضای معنوی سرزمین اثرگذار دفاع مقدس برای زائران، و استفاده از ابزارهاى اطلاع‌رسانی براى اثربخشی این حرکت عظیم فرهنگی در سطح دانش‌آموزی را می‌توان از مهمترین اهداف این طرح بیان کرد.

توجه به سوژه‌های مناسب خبری، ترسیم زیارت گروهی و دسته جمعی، انعکاس فضای معنوی حاکم بر کاروان‌ها، اردوگاه‌ها و یادمان‌ها، پوشش خبری از جلسات روایتگری ها و سخنرانی‌های ویژه کاروان‌ها، گزارش‌های توصیفی از یادمان‌های دفاع مقدس و نخستین حضورها در راهیان نور در قالب تهیه گزارش‌های مختلف، دل‌نوشته‌ها و انعکاس ابتکارات و نوآوری‌های کاروان‌های شهرها و استان های سراسر کشور نیز ازجمله اهداف راه‌اندازی این طرح عنوان شده است.

بهترین آثار، تصاویر، گزارش‌ها، اخبار، ابتکارات، یادداشت‌ها و دل‌نوشته‌ها انتخاب و ضمن معرفی بهترین خبرنگاران نوجوان راهیان نور کشور به قید قرعه هدایایی اهدا خواهد شد. افراد برتر به جمع خبرنگاران «جهاد رسانه‌ای شهید رهبر» خواهند پیوست و بعد از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی خبرنگاری، در عملیات‌های راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس به‌کارگیری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها