با حضور رئيس اداره ايثارگران وزارت كشور:

از خانواده شهيد غلامحسين چنگلوايي تقدير شد

طی مراسمی در فرمانداری بندر ماهشهر، با حضور تنی چند از فرماندهان نظامی و مسئولین شهرستان ماهشهر از خانواده شهيد والامقام غلامحسين چنگلوايي تقدير و ياد و خاطره ايشان گرامي داشته شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹ - 16October 2016
از خانواده شهيد غلامحسين چنگلوايي تقدير شدبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، طی مراسمی امروز در فرمانداری بندر ماهشهر، با حضور تنی چند از فرماندهان نظامی و مسئولین شهرستان ماهشهر از خانواده شهيد والامقام غلامحسين چنگلوايي تقدير و ياد و خاطره ايشان گرامي داشته شد.

در اين مراسم که رئيس ايثارگران وزارت كشور، فرماندار بندر ماهشهر و مشاور استاندار در امور ايثارگران نیز حضور داشتند، نبي الله كورش نيا رئيس اداره ایثارگران وزارت كشور با ابراز تاسف از غفلت هايي كه در حق شهدا صورت مي گيرد اظهار كرد: شهيد غلامحسين چنگلوايي از جمله شهدايي است كه متاسفانه به شكلي كه بايد و شايد به جامعه معرفي نشده است و بسياري از جوانان و نسل سومي هاي ما با نام وي هم آشنا نيستند.

كورش نيا افزود: شهيد غلامحسين چنگلوايي با ١۷ سال سن تحت فرماندهي شهيد محمد جهان آرا درعمليات های مختلفی ازجمله ۴۵ روز مقاومت جانانه خرمشهر و طريق القدس را با وجود اينكه اين جنگ كاملا نابرابر و حداقل شمار نيروهاي عراقي چندین برابر نيروهاي ما بود چنان راهبري كرد كه به اعتقاد بسياري از بزرگان نظام اگر اين مقاومت نبود قطعا پايان جنگ به شكل ديگري رقم مي خورد.

رئيس ايثارگران وزارت كشور  كه خود از مدافعین ۴۵ روز مقاومت خرمشهر و عمليات طريق القدس بوداز همه مسولان استان خواست كه در معرفي مقاومت ٤٥ روزه خرمشهر كه نقش تاثيرگذاري در فرايند پيروزي ما در جنگ تحميلي داشت تمام تلاش و همت خود را به كار گيرند.

منصور قمر فرماندار بندر ماهشهر نيز با ابراز خرسندي از ميزباني فرمانداري ماهشهر در برگزاري اين جلسه پرفيض و ارزشمند گفت: انشا الله در ماه هاي آينده يادواره شهداى ماهشهر را با هدف احترام به مقام والاي مردان بي ادعا و تاريخ ساز كشورمان و معرفى اين انسان هاي بزرگ به نسل هاي مختلف برگزار خواهيم كرد تا شايد بتوانيم بخش كوچكي از بزرگي ها و رشادت هاى اين دليرمردان را به جامعه معرفي نماييم.

در ادامه برنامه همزمان شهید جهان آرا و برادران ملاعلي زاده، ناجي شري زاده، حسن آذرنيا، جبار بيگي،اسفندیار مکری نژاد و نبي الله كورش نيا که در عمليات طريق القدس و آزادی خرمشهر حضور داشتد به خاطره گويى از شهيد و لحظه شهادت وى پرداختند.

همچنين برادر و خواهر شهيد نيز از شخصيت و تفكرات اين شهيد پاسدار سخناني را ايراد كردند.

در پايان اين برنامه كه به همت اداره ايثارگران وزارت كشور وشرکت پتروشیمی غدیر  به ميزباني فرمانداري ماهشهر برگزار شد با تقديم لوح از خانواده شهيد چنگلوايي و همرزمان ایشان تقدير به عمل آورده شد.

  انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار