سردار علی پور:

نقش و پشتیبانی اصناف خوزستانی در دفاع مقدس بی بدیل بود

مديرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس از اهميت خاصي برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰ - 18October 2016

نقش و پشتیبانی اصناف خوزستانی در دفاع مقدس بی بدیل بودبه گزارش خبرنگار  دفاع پرس از خوزستان، سردار محمد علي پور مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان گفت: نقش اصناف و بازار در دوران دفاع مقدس از اهميت خاصي برخوردار است.

وي با اشاره به پشتيباني اصناف در دوران دفاع مقدس از جبهه هاي نبرد، افزود: اصناف و بازاريان خدمات بسياري از لحاظ نيروي انساني متخصص، اجناس و مايحتاج عمومي جبهه مثل پتو، وسايل گرمايشي و سرمايشي، خوراک، خودرو و غيره ... در دوران دفاع مقدس به جبهه داشتند.

سردار علي پور ضمن بيان اينکه مرکز فرهنگی استان در حال احداث است، تصريح کرد: اصناف استان بايد خدمات و زحماتي که در دوران جنگ به جبهه ها ارائه کردند را جمع آوري و ثبت کنند تا اين اقدامات را براي انتقال به نسل هاي آينده در مرکز فرهنگی  دفاع مقدس به نمايش بگذارند.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان با تاکيد بر مستند کردن نقش اصناف در دفاع مقدس، افزود: نقش اصناف، نقش چند بعدي بود و مسئولان بايد حق مطلب را درخصوص زحمات بازاريان به خوبي ادا کنند.

سردار علي پور با اشاره به پشتيباني همه جانبه اصناف از دوران دفاع مقدس، تاکيد کرد: کميته اي در بخش اصناف جهت جمع آوري اسناد، مکاتبات، عکس هاي دوران جنگ، خاطرات و تاريخ شفاهي بازارياني که در دفاع مقدس نقش داشته اند تشکيل شده تا بتوانند به صورت علمي اين نقش را احصاء و پايدار کند. همچنین  مقرر شد فضاها و مکان هايي که در دوران دفاع مقدس استفاده مي شده شناسايي شوند و کلیپ هایی نیز در این زمینه در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار از فرمایشات و مصاحبه راهگشای مقام معظم رهبری در سناریوی مرکز فرهنگی استان به نیکی یاد کرد و اظهارات مقام ولایت را سرلوحه و راهنمایی برای اهداف متعالی مرکز فرهنگی خوزستان برشمرد که یکی از آنها پرداختن به نقش اصناف، آچار به دستان و بازاریان عزیز بود که انشالله تلاش خواهد شد جایگاه ونقش بی بدیل این عزیزان ثبت وضبط گردد و با لحاظ کردن آن در مرکز فرهنگی به نسل های بعدی به شکل مطلوبی انتقال داده شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار