سخنگوی دولت عراق:

سقف زمانی برای عملیات آزادسازی «موصل» تعیین نشده است

«سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق روز (سه شنبه) گفت که دولت سقف زمانی برای پایان عملیات آزادسازی «موصل» از اشغال تروریست‌های داعش تعیین نکرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ - 18October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سعد الحدیثی» سخنگوی دولت عراق با بیان اینکه نمی توانیم سقف زمانی برای پایان عملیات موصل تعیین کنیم و این امر به روند عملیات نظامی مرتبط است، تاکید کرد: دولت تلاش می کند موصل را در سریعترین زمان ممکن آزاد کند و امیدواریم که این امر به زودی محقق شود.

الحدیثی ادامه داد: دولت عراق در تلاش است، الگوی آزادسازی شرقاط و قیاره در حفاظت از شهروندان را در شهر موصل پیاده کند و در همین راستا میلیون ها اطلاعیه و بروشور از طریق بالگرد در اختیار اهالی موصل قرار گرفته و دو ایستگاه رادیویی برای آنها در نظر گرفته شده است، همچنین به شهروندان توصیه شده است که از منازل خود خارج نشوند و از مناطقی که تروریست های داعش در آن حضور دارند، دور شوند.

این مقام عراقی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان از منازل خود خارج شوند میان فرماندهان میدانی و طرف های دولتی در مورد تامین گذرگاه های ایمن و فراهم کردن مراکز امدادرسانی و اسکان، هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به 6 کیلومتری جنوب این شهر رسیده اند.

گفته می شود نیروهای عراقی که از سه محور به سمت موصل در حال پیشروی هستند، در یکی از محورها به 7 کیلومتری و در دو محور دیگر به 20 تا 50 کیلومتری این شهر رسیده اند.

مقام های عراقی می گویند در این عملیات بر تصرف بلندی ها، تقاطع ها و چهارراه های مهم به منظور تقویت مواضع پیش از عملیات اصلی تمرکز شده است.

انتظار می رود این عملیات که با وجود مشارکت حدود 30 هزار نیروی دولتی و مبارزان قبایل سنی و پیشمرگه ها هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود 4 الی 8 هزار داعشی در موصل مستقر هستند.
 
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار