در نشست خبری «مهمان داریم» مطرح شد

یادآوری معاد و قیامت با پرداختن به زندگی خانواده های شهدا

کارگردان فیلم «مهمان داریم» گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که در فیلم های دفاع مقدسی هر کسی بگوید حاجی و سید، ما می‌خندیم.
کد خبر: ۱۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 06February 2014

یادآوری معاد و قیامت با پرداختن به زندگی خانواده های شهدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست مطبوعاتی فیلم مهمان داریم با حضورمنوچهر محمدی، محمد مهدی عسگرپور، آهو خردمند و برادران صادقی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. دو بازیگر اصلی فیلم، پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی به دلیل فیلم برداری در شمال کشور نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.

در ابتدای این نشست محمد مهدی عسگرپور کارگردان فیلم «مهمان داریم» گفت: این فیلم با یک طرح چند صفحهای که آقای منوچهر محمدی به من دادند شروع شد، سه تا چهار ماه نگارش فیلم نامه طول کشید و از اوایل فروردین امسال هم فیلمبرداری آن را شروع کردیم، این اولین نمایش فیلم است.

در ادامه منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم در مورد شکل گیری ایده اولیه فیلم گفت: من در دو کار آخر خودم یعنی فیلم «بوسیدن روی ماه» و «مهمان داریم» به سراغ خانواده شهدا رفتمدلیل این کار هم یک نوع واکنش ناخودآگاهی است که در ذهن من شکل گرفته است. متاسفانه ما شاهد رفتارهایی از کسانی هستیم که انگار که باوری به خدا و معاد ندارند. پرداخت به موضوع شهدا و خانوادهای آنها باعث شرمندگی کسانی شود که بیمهابا خیلی حرفها را میزنند و خیلی کارها میکنند. و رفتارشان طوری است که انگار به خدا و قیامت و معاد اعقتاد ندارند

 در ادامه مهدی عسگرپور در مورد تولید فیلم و انتخاب لوکیشن مناسب برای آن گفت: پروسه پیدا کردن خانهای با ویژگیهایی که در فیلم دیدیم پروسه زمان بری بود، البته آن چیزی که ابتدا وجود داشت با آنچه که در فیلم میبینید تفاوت دارد، این خانهای که در اینجا میبینیم با زحمات آقای کیوان مقدم طراح صحنه و لباس به این شکل درآمد به صورتی که بخشهایی ازخانه به طور کامل بازسازی شد.

عسگرپور افزود: این فیلم درباره زندگی یک پیرمرد و پیرزن است و بنا نیست که ریتمی مثل فیلم ترمیناتور را داشته باشد. یک سختی در این فیلم هست که ریتم کند آن حفظ شود و ما هنگام نوشتن فیلمنامه و طراحی و نورپردازی فیلم تلاش کردیم این ریتم را حفظ کنیم. اگر بخواهیم ایراد بگیریم و هر چیزی که در فیلم وجود داردرا زیر سوال ببریم میتوانیم همه فیلم را با این نگاه مورد نقد قرار دهیم، مثلا عناصری چون نماز و حوض داخل حیاط و غیرهرا هم میتوان گفت کلیشهای است.

کارگردان فیلم «مهمان داریم» با اشاره به فیلمهایی که در سالهای اخیر با موضوع دفاع مقدس تولید شده است، گفت: متاسفانه شرایط به گونهای شده است که در فیلمهای دفاع مقدسی هر کسی بگوید حاجی و سید ما میخندیم ولی من هرگز به خاطرضد کلیشه بودن فیلمی با موضوع دفاع مقدس نمیسازم که رزمندهای به اسم پژمان در جبهه شطرنج بازی کند.

وی بیان کرد: آن چیزی که در این فیلم برای من مهم است تفاوت بین آرمانگرایی و واقعگرایی بوده که ۲۰ سال ذهن مرا را درگیر خود کرده است که بتوانم این موقعیت پس از جنگ را که در تمام انقلابهای جهان وجود دارد نمایش دهم و موضوع اصلی من تقابل بین این دو عنصر است که چگونگی پرداخت به این موضوع مسئله اصلی ما محسوب میشود.

نظر شما
پربیننده ها