در نشست خبری همایش ملی ظرفیت‌های عظیم حسینی مطرح شد؛

آسیب‌شناسی راهپیمایی اربعین حسینی از نگاه آیت‌الله مصباح یزدی و میرباقری

مسعود معینی‌پور با اشاره به برنامه‌های دومین همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله میرباقری و حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در بیاناتی راهپیمایی عظیم اربعین را آسیب‌شناسی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 26October 2016
آسیب‌شناسی راهپیمایی اربعین حسینی از نگاه آیت‌الله مصباح یزدی و میرباقری
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «دومین همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی» با حضور مسعود معینی‌پور دبیر علمی همایش و سید شهاب لاجوردی دبیر اجرایی همایش  صبح امروز در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
 
مسعود معینی‌پور دبیر این همایش با بیان اینکه اربعین، امروز نقطه آغازین سلوک ما به سوی جامعه مهدوی است و بایستی با تمام توان آن را قدر دانست و از بروز آسیب‌هایی مانند تبدیل شدن به راهپیمایی‌های تفریحی یا کارناوال‌های تبلیغی جلوگیری شود، اظهار داشت: اربعین مرکز ثقل وحدت‌آفرین مکاتب و مذاهب و ادیان است و زمینه‌ساز تحقق امت واحده، تمدن نوین اسلامی و نمایش دهنده قدرت و اقتدار جامعه جهانی حسینی در مقابل جامعه استکباری مدرن خواهد بود.
 
وی با اشاره به دومین همایش علمی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی کنگره عظیم حسینی گفت: امسال برای دومین دوره در دوازدهم آبان‌ماه با همکاری پژوهشکده آینده‌نگری مسجد جمکران، پژوهشگاه علوم و ارتباطات حوزه علیمه قم و دانشگاه امام صادق(ع) با حضور پژوهشگران جهان اسلام، پیش نشست این همایش را برگزار خواهیم کرد.
 
دبیر علمی این همایش خاطرنشان کرد: سال گذشته 3 پیش نشست با عناوین «اربعین عرفی شدن و عرفی سازی»، «الهیات اجتماعی و تمدن سازی در بستر اربعین» و « جامعه آرمانی مهدوی و ظرفیت‎های مهدوی» برگزار شد.
 
معینی‌پور ادامه داد: امسال برای دومین همایش اقداماتی را انجام داده‌ایم که روز گذشته هیئت همایش با آیت‌الله مصباح یزدی و علوی گرگانی در قم دیدار داشت.
 
برنامه‌های این همایش رونمایی از جلد دوم «عقلانیت، مدرنیت و معنویت در بستر اربعین» خواهد بود.
 
امسال روز 25 آبان دومین دوره این همایش با در نظر گرفتن اهداف و با حضور اندیشمندان جهان عرب در کربلا و حرم امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
 
دبیر همایش ظرفیت‌های کنگره عظیم حسینی درباره سخنرانان این همایش در حوزه هنری بیان کرد: پخش گفتاری از آیت‌الله مصباح یزدی، سخنرانی آیت‌الله میرباقری و بیانات حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با محوریت آسیب‌شناسی راه‌پیمایی اربعین ارائه خواهد شد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: ما باید شرافت عراقی‌ها در میزبانی راهپیمایی اربعین را به رسمیت بشناسیم؛ نباید دستگاه‌های دولتی کشورمان در ماهیت و هویت سامان یافته این پدیده دست ببرند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار