سرهنگی:
باید از شرایط تبلیغ جنگ به سمت انتقال پیام دوران دفاع مقدس حرکت کنیم
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: ما در سالهای اخیر متأسفانه در عرصه تبلیغ جنگ توقف کردیم، در حالی که باید با تفکر و دوراندیشی خاص به سمت انتقال پیام دوران دفاع مقدس حرکت کنیم.

به گزارش گروه سایر رسانه های
دفاع پرس، «مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری (عصر امروز) در جلسه هماندیشی فعالان عرصه هنر کودک و نوجوان در اردبیل اظهار کرد: فعالیت در حوزه کمک هزینه بالایی را به همراه دارد به طوری که سرمایهگذاری روی کارهای تصویری دیگر به ویژه انیمیشن را به این فعالیتها ترجیح میدهیم.
وی با بیان اینکه کمیک متعلق به کودکان نیست بلکه میتوان حوادث تاریخی را برای بزرگسالان و گروههای سنی مختلف از این طریق بازآفرینی کرد، گفت: ما کار کمیکی را در کنگره سرداران شهید در کرمان انجام دادیم و اعلام آمادگی کردیم تا در صورت برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان اردبیل نیز چنین کار ابتکاری را که پرهزینه هم است، انجام دهیم.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به 36 هزار شهید دانشآموز اشاره کرد و افزود: ما باید زندگینامه و خاطرات این شهدا را که روزی مادرانشان با چمدانهای پر از خاطره آنها را راهی جبهههای حق علیه باطل کردند، معرفی کنیم و در شناساندن آن پیام واقعی این شهدا انتقال پیدا کند.
سرهنگی تصریح کرد: ما همچنان در بعد تبلیغ جنگ دچار تعلل و تأخیر شدیم در حالی که باید با گذر از آن به سمت تفکر و تأمل در این رویداد حرکت کنیم.
وی به تفاهمنامه حوزه هنری با نیروی دریایی برای نگارش 12 کتاب خاطرات فرماندهان نیروی دریایی اشاره کرد و ادامه داد: ادبیات جنگ در کشورمان در مرحله رشد و نبوغ است ولی همچنان باید در این عرصه نویسندگان ما خاطرات دقیقی را ثبت و ضبط کنند.
سرهنگی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طلایی بودن ادبیات جنگ به این جهت است که سربازان دوران جنگ هنوز زنده هستند و میتوانند صحبت کرده و بیان خاطره کنند و این ادبیات تمام دارایی آنهایی است که جنگ را دیدهاند و یا به آن بها میدهند.
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه کشورمان امروز صاحب ادبیات بالنده مقاومت و پایداری است که محصول گران خون شهداست، اضافه کرد: باید این میراث گرانبها را قدر بدانیم.
منبع: فارس