حجت الاسلام دکتر رفیعی:

باید برای بی‌حجابی در جامعه فکری کرد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در هفتمین همایش انس و الفت بازنشستگان نیروی زمینی سپاه هشدار داد: برای بی حجابی در جامعه باید فکری کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴ - 08February 2014

باید برای بی‌حجابی در جامعه فکری کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، هفتمین همایش انس و الفت بازنشستگان نیروی زمینی سپاه در سالن فرهنگی غدیر برگزار شد. دراین همایش که جمعی از بازنشستگان ستاد نیروی زمینی سپاه به اتفاق خانواده حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی پیرامون عوامل تحکیم خانواده از نگاه قرآن و اسلام به ایراد سخن پرداخت.

دکتر رفیعی موضوع تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر نسل را سه بحران جدی در کشور خواند و گفت: تعداد قابل توجهی از افراد بنا به دلایل مختلف سن ازدواج آنها گذشته  است که یکی از دلایل آن  رابطه آسان چه حرام و چه حلال میباشد.

وی افزود: میزان طلاق در کشور حتی بدون توجه به طلاقهای عاطفی ، بحرانی و فاجعه است، چراکه وجود میلیونها نفر مطلقه در کشور تبعات منفی به همراه دارد.

دکتر رفیعی رشد 1/7 درصدی جمعیت کشور را نیز تهدیدی بزرگ برای کشور خواند و افزود: مقام معظم رهبری شاید با نوعی عذرخواهی زنگ خطر را برای کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور به صدا درآوردند.

دکتر رفیعی در ادامه بحث خود به وظایف مشترک اعضای خانواده در جهت تحکیم خانواده پرداخت و گفت: اظهار محبت لفظی و عملی به یکدیگر، معاش زیبا و خوش خلقی، صبر بر ناملایمات، همکاری مشترک، حس تقدیر و منت نگذاشتن بر یکدیگر،تغافل و آراستگی  در خانواده را از جمله وظایف مشترک اعضای خانواده است که در صورت مراعات آنها بنیان خانواده تحکیم مییابد.

حجت الاسلام رفیعی در خصوص اهمیت آراستگی در خانواده با استناد به حدیثی از امام کاظم(ع)، گفت: زیبایی مرد عفت زن را بیشتر میکند.

وی افزود: متأسفانه اوضاع بی حجابی در جامعه نگران کننده است و باید فکری برای آن کرد.

دکتر رفیعی گفت: امروزه ارتباطات در فضای مجازی، خانواده ها را گرفتار کرده است. چراکه این ارتباطات کمکم از فضای مجازی به فضای حقیقی کشیده میشود و خانواده ها را تهدید میکند.

قبل از سخنرانی حجت الاسلام دکتر رفیعی، سرهنگ پاسدار رحیمی مسئول کانون بازنشستگان نیروی زمینی سپاه به ارائه گزارش عملکرد کانون از ابتدای تأسیس تاکنون پرداخت و گفت: در سه حوزه تکریم و منزلت، فرهنگی و کارآفرینی اقدامات خوبی انجام شده است بطوریکه تاکنون از 523 خانوار تحت پوشش کانون سرکشی و نسبت به حل مشکلات آنان براساس اولویت رسیدگی شده است.

وی افزود: در جهت تسهیل در امر حضور بازنشستگان جانباز در نماز جمعه تهران طبق توافق به عمل آمده با ستاد اقامه نماز جمعه کارت رده 2 برای این دسته از عزیزان تهیه شده است.

رحیمی گفت: در سال آینده برنامه هایی برای فرزندان دانشجوی بازنشستگان هم درنظر گرفته شده که بموقع اطلاع رسانی خواهد شد.

مسئول کانون بازنشستگان نیروی زمینی سپاه با یاد و نام مرتضی خاتمی، عبدالرحیم شفیع، مهدی عطوفی، مهدی پادگانه، عبدالله فاتحی و منصور حجابی از متوفیان اخیر کانون بازنشستگی با قرائت فاتحه به آنان ادای احترام نمود.

شایان ذکر است، در ابتدای این همایش آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان محمدمهدی بیگی نفر اول کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف به شکل بسیار زیبایی قرائت گردید که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان همایش نیز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی جوایز ارزشمندی تقدیم گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار