علی جنتی:

فیلم «چ» از نظر فنی فوق‌العاده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم «چ» گفت: این فیلم بازیگران بسیار خوبی دارد وبه احتمال زیاد در این دوره از جشنواره فیلم فجر برگزیده می‌شود و جایزه می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹ - 10February 2014

فیلم «چ» از نظر فنی فوق‌العاده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معارفه مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در جمع خبرنگاران حاضر شد و پیرامون بودجهای که مجلس شورای اسلامی به فرهنگ و هنر اختصاص داده اظهار داشت: از بودجهای که برای بخش فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده راضی نیستیم، اما فکر میکنم چارهایهم جز این نبود چون دولت تنگناهایی دارد که با توجه به انها نمیتوان توقع بیشتر و بالاتری از آن داشت، دولت سقف بودجه را در نظر گرفته و آن را به مجلس ارائه کرده است.

 وی ادامه داد: خوشبینانهترین فرضیهای که وجود دارد این است که این مقدار بودجهای که مصوب شده است در سال آینده به دستمان برسد البته ممکن است که در سال آینده گشایش غیرمنتظرهای حاصل شود، در آن صورت ممکن است این بودجه افزایش یابد، اکنون هم نمایندگان مردم قدری بودجه را افزایش دادهاند که من نمیدانم اصلا این میزان افزایش در سال آینده محقق میشود یا نه. امیدوارم در سال آینده گشایشی حاصل شود و به بخش فرهنگ و هنر هم بودجه بیشتری اختصاص یابد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در جشنواره فیلم فجر چه فیلمهایی را دیدهاست، گفت: فیلم «چ» را دیدم که فیلم بسیار خوبی است و از نظر فنی فوقالعاده است، این فیلم بازیگران بسیار خوبی دارد وبه احتمال زیاد در این دوره از جشنواره فیلم فجر برگزیده میشود و جایزه میگیرد.

جنتی در توضیح بیشتر پیرامون شخصیت شهید چمران گفت: خداوند این توفیق را به من عطا کرد که پیش از انقلاب حدود ۴ سال در بیروت با شهید چمران همراه باشم، من با او دوست بوده و روحیاتش را کاملا میشناسم. در این فیلم هم همان روحیات عاطفی که از او سراغ داشتم در کنار شجاعت و صلابتی که از او در جنگهای داخلی لبنان دیده بودم به خوبی به تصویر کشیده شده است، البته این فیلم بخشی از زندگی و خصلتهای او را به تصویر کشیده و جا دارد فداکاریهایی که او پیش از انقلاب در لبنان داشته و نیز زحمتهای بسیاری که وی در سالهای جنگ تحمیلی در خوزستان کشیده به نمایش درآید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار