آماده بهره‌مندي از پتانسيل تشكل‌هاي مردمي هستيم

کد خبر: ۱۱۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۱ - 17July 2007

سرهنگ علي جلالي فراهاني، حضور مردم در فعاليت‌هاي مربوط به دفاع‌مقدس را پررنگ خواند و با بيان اين كه نقش نهادهاي دولتي در اين زمينه حمايتي و بعضاً مشاركتي است،ادامه داد: دفاع مقدس متعلق به بنياد حفظ آثار نيست.بنياد همچون ديگر نهادها در جامعه نقش حمايتي دارد و در واقع بحث ستادي كار را دنبال مي كند و اجرا كننده آن،همه اقشار جامعه هستند.

وي ادامه داد: همه اقشار بايد همانگونه كه در هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور يافته و از آن‌ها پشتيباني مي‌كردند در برنامه‌هاي گراميداشت دفاع مقدس نيز مشاركت كنند به عنوان مثال اين مشاركت در ثبت و ضبط آثار دفاع‌مقدس ديده مي‌شود.

سرهنگ جلالي در مورد راهكار بهره‌گيري از آحاد مردم در رابطه با ماندگاري دفاع‌مقدس گفت: كساني كه از دفاع مقدس باقي مانده‌اند گنج‌هايي هستند كه بايد خاطراتي كه بر آنان رفته است را بنويسند و در اختيار نسل‌هاي بعد از دفاع مقدس قرار دهند. در اين مورد بايد احساس خطر كنند زيرا با گذشت زمان حافظه‌ها كمتر ياري مي‌كنند و اينگونه است كه مجموعه‌اي چون بنياد حفظ آثار مي‌تواند در زمينه ثبت آن خاطرات فعاليت كند.

به گفته جلالي،دو تشكل غيردولتي در اراك با بنياد حفظ آثار استان همكاري مي‌كنند كه يكي از اين تشكل‌ها به صورت صددرصد و ديگري 50 درصد از فعاليت‌هاي خود را در زمينه دفاع مقدس متمركز كرده‌اند.

وي همچنين اظهار داشت:در زمينه تعامل بين بنياد حفظ آثار و سازمان‌هاي غيردولتي،ضعف در شناخت مجموعه‌ها از يكديگر است اگر جايي وجود دارد كه اين تشكل‌ها را حمايت،‌ كنترل و راه اندازي مي‌كند فهرستي از آنها را منتشر كند تا ما بتوانيم از پتانسيل آنها استفاده كنيم.

جلالي با بيان اينكه بنياد حفظ آثار استان مركزي از تمام تشكل‌هاي مردمي دعوت به همكاري مي‌كند،افزود: تمام تلاش بنياد جمع‌آوري اسناد مربوطه به دفاع مقدس در سطح استان است كه ما در اين زمينه بسيار نيازمند كمك مردم هستيم تا نتيجه كار به زودي در موزه براي تمامي نسل‌ها به نمايش درآيد

نظر شما
پربیننده ها