برگزاري جشنواره بين‌المللي امام و آزادگان در سال آينده تجليل از خادمان آزاده

کد خبر: ۱۱۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۳ - 12August 2007
به گزارش ايسنا، بيژن كياني قائم مقام مؤسسه فرهنگي آزادگان كه در نشست مطبوعاتي برگزار شده در محل اين مؤسسه سخن مي‌گفت با اعلام اينكه فلسفه وجودي موسسه جمع‌آوري اسناد و خاطرات آزادگان در توليد برنامه‌هاي مستند تلويزيوني، انيميشن، فيلم و سريال است، گفت: 43 هزار آزاده داراي خاطرات متنوع و اسناد بسياري مربوط به دورات اسارت هستند كه لازم است متوليان اين حوزه توجه بيشتري داشته باشند.

وي كه خود سابقه 8 سال اسارت را دارد و از جانبازان نيز به حساب مي‌آيد در ادامه گفت: در بخش چاپ كتاب بايد حداقل هزار عنوان كتاب منتشر شده داشته باشيم اما اين تعداد به اندازه انگشتان دست هم نمي‌شود كه براي حل اين مشكل موسسه آزادگان با ايجاد مركزيتي متعلق به همه آزادگان و ارتباط با آنها، بدون گرفتار شدن در روزمرگي و تشريفات اداري درصدد است اين كمبودها را جبران كند. تاكنون نيز 9 عنوان كتاب به چاپ رسيده است. تا پايان امسال نيز 30 عنوان كتاب ديگر نيز چاپ خواهد شد.

وي با بيان اينكه سعي ما ايجاد بانك اطلاعاتي از آزادگان به ويژه آزادگان نخبه بوده است،يكي از طرح‌هاي پژوهشي مؤسسه آزادگان را جمع‌آوري اسناد مربوط به سيد آزادگان ابوترابي خواند و افزود: حاصل كار به عنوان كتاب و فيلم در حوزه‌ فرهنگي نمود پيدا خواهد كرد.

كياني يكي از برنامه‌هاي امسال در سالروز آزادي آزادگان را برگزاري همايش تجليل از خادمان آزاده عنوان كرد و گفت: براي شركت در اين همايش كه 25 مرداد ماه در ميدان هفت تير- موسسه فرهنگي سيدالشهدا(ع) برگزار مي‌شود از حدود 600 آزاده دعوت شده است و از 14 نفر از آنان كه به تأسي از حاج‌آقا ابوترابي به طور تمام وقت انرژي و توان خود را براي خدمت به اسراي ديگر صرف مي‌كردند در اين همايش تجليل مي‌شوند. اين اولين همايشي است كه به اين منظور برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: به دليل تعداد بالاي اين افراد نمي‌توان از تمام آنان در يك همايش تجليل كرد اين عملكرد در سال‌هاي آينده نيز ادامه خواهد يافت. خادمان آزاده روحيه‌اي ايثارگرانه و ستودني داشته و با تجليل از آنان بايد به اين ارزش‌ها ارج نهاد. اين ارزش‌ها را مرحوم ابوترابي با ترويج خدمت به ديگران در شرايط سخت بين اسرا رواج داد.

وي همچنين از برگزاري دومين همايش امام و آزادگان كه 26 مردادماه در جماران برگزار مي‌شود خبر داد و افزود: در اين همايش 1500 نفر از آزادگان حضور خواهد داشت كه طي آنان خاطرات خود را از امام به ويژه در دوران اسارت بيان خواهند كرد.

به گفته كياني، در اين همايش درخصوص جشنواره بين‌المللي امام و آزادگان كه سال آينده برگزار خواهد شد اطلاع رساني مي‌شود. اين جشنواره در بخش‌هاي شعر ، داستان، مقاله، خاطره، فيلم، پايان نامه دانشجويي، عكس و صنايع دستي برگزار خواهد شد و دبيرخانه آن كه فعاليت جمع‌آوري اسناد و مدارك مربوط به اين جشنواره را از روز 27 مردادماه آغاز مي‌كند در محل موسسه فرهنگي پيام آزادگان تشكيل خواهد شد.

وي اضافه كرد:جشنواره بين‌المللي امام و آزادگان با همكاري بنياد شهيد و امور ايثارگران،بسيج، سازمان صدا و سيما،مؤسسه فرهنگي هنري شهرداري،مؤ‌سسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) و مؤسسه فرهنگي پيام آزادگان برگزار خواهد شد

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار