بانک اطلاعاتي «شهداي زن» راه‌اندازي شد

کد خبر: ۱۱۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۰ - 29January 2008


به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران و در آستانه برگزاري نخستين کنگره ملي و بين‌المللي شهداي زن که با حضور شخصيت‌هاي کشوري و لشکري در دومين روز دهه فجر امسال در تالار وحدت برگزار مي‌شود، بانک اطلاعاتي شهداي زن راه‌اندازي شد.
به گزارش حيات، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام اين خبر، گفت: تاکنون شش هزار و 601 شهيد زن شناسايي شده است که براي چهار هزار و 894 نفر آنان پرونده فرهنگي مشتمل بر 33 هزار و 906 برگ سند تشکيل شده است و از کل شهداي زن دو هزار و 570 نفر متاهل بوده‌اند.
عباس خامه‌يار با اشاره به اين که نام «فاطمه» در بين شهدا بيشترين آمار را به خود اختصاص داده است، گفت: زنان خانه‌دار با سه هزار و 83 نفر بيشترين آمار شهداي زن را به خود اختصاص داده که نشان از بي‌رحمي و قساوت دشمن بعثي در حمله به مناطق مسکوني و غيرنظامي است.
وي درباره پراکندگي جغرافيايي محل شهادت بانوان شهيده، گفت: استان خوزستان با يک‌هزار و 512 شهيده در رتبه اول و استان کرمانشاه با 974 و آذربايجان غربي با 639 شهيد زن در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
نخستين کنگره بين‌المللي شهداي زن با حضور مهماناني از کشورهاي لبنان، فلسطين، عراق، بوسني و افغانستان روز شنبه سيزدهم بهمن ماه در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار