شهرام پوراسد در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

فیلم «شیار ۱۴۳» با رویکرد دفاع مقدس بسیار رسا و پرمعنا است

بازیگر حرفه‌ای عرصه سینما و تلویزیون گفت: فیلم «شیار ۱۴۳» با رویکرد دفاع مقدس بسیار رسا، پرمحتوا و با معنا است و توانسته به نیاز مخاطبان در حوزه دفاع مقدس پاسخ دهد.
کد خبر: ۱۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹ - 15February 2014

فیلم «شیار ۱۴۳» با رویکرد دفاع مقدس بسیار رسا و پرمعنا است

شهرام پوراسد بازیگر حرفهای و با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس با ایثارگری و جانبازی مردان بزرگی همراه بود و امروز انتقال رویدادها و رشادتها و از خودگذشتگی رزمندگان در آن دوران یک نیاز و ضرورت برای جامعه به شمار میرود.

وی تصریح کرد: در عرصه سینما و تلویزیون، کارگردانان بسیار مهمی وجود دارند که در زمینه ساخت و تولید فیلمها با محتوا و رویکرد دفاع مقدس فعالیت میکنند اما متاسفانه با توجه به حضور سازندگان و کارگردانان مستعد و توانمند، تولید کارها در عرصه دفاع مقدس اندک است.

پوراسد تاکید کرد: در سال جاری در جشنواره فیلمهای دفاع مقدس با زاویههای جدیدتری به نمایش گذاشته شد و میتوان گفت که جای امیدوار برای تولید و ساخت این گونه فیلمها توسط کارگردانان و تهیه کنندگان جوان نیز وجود دارد.

بازیگر حرفهای و با سابقه سینمای ایران خاطرنشان کرد: «شیار ۱۴۳» یک فیلم رسا و پرمحتوا و معنا در حوزه دفاع مقدس است. این گونه فیلمها باید تکرار شود تا مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس به نسل امروز و آینده انتقال یابد.

وی به نقش و اهمیت برگزاری جشوارهها اشاره کرد و اذعان داشت: جشنوارهها در معرفی و شناخت نسل جوان با رویداها و وقایع دوران دفاع مقدس نقش مهم و موثری دارد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه این مطلب اظهار کرد: ایجاد انگیزه در بالا بردن توانمندی و ساخت وتولید فیلمهای حوزه دفاع مقدس امری مهم و موثر است.

پوراسد با بیان اینکه سه سال از زندگی خود را در جنگ سپری کردم، گفت: هر کاری که با موضوع دفاع مقدس باشد از آن استقبال میکنم و قطعا با افتخار حضور خواهم یافت و در آن ایفای نقش خواهم کرد.
وی به فضای پرمعنویت جبههها اشاره کرد وافزود: معنویت پرجاذبه و خاصی بر جبههها در دوران دفاع مقدس حاکم بود و در حقیقت سنگرها و جبههها محلی برای خودسازی انسان بود.

بازیگر حرفهای و با سابقه سینمای ایران اذعان داشت: علی رغم اینکه سالها از دفاع مقدس میگذرد اما حال و هوای رزمندگان و افرادی که دراین عرصه حضور داشتند وصف ناشدنی است و فقط هم رزمندگان دوران جنگ این معنویت خاص را درک و لمس کردهاند.

شایان ذکر است؛ شهرام پوراسد دارای لیسانس تئاتر از دانشگاه آزاد واحد تهران است زمانی که در دانشگاه به تحصیل در بازیگری تئاتر مشغول بود در تعدادی نمایش دانشجویی شرکت کرد که از آن جملهاند: آهو، اطلسیهای لگدمال شده، آوازخوان، طاس، آرش، مضرات دخانیات، دیکته، نبردقلعه کلات، گیل گمش، مردی که گلی به دهان داشت و حواله پستی درسال ۷۲ با فیلم آخرین شناسایی (علی شاه حاتمی) سینما را تجربه کرد.
 
شهرام پوراسد در فیلمهای منفی هجده، شهرت، فرار بزرگ، لاک پشت، شیرین و فرهاد و آخرین شناسایی ایفای نقش کرده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار