مجتبی فرآورده در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

باید از تفکرات صاحبان دفاع مقدس برای ساخت فیلم در این حوزه بهره گرفت

تهیه کننده ملک سلیمان گفت: باید از تفکرات صاحبان دفاع مقدس برای ساخت فیلم در این حوزه بهره گرفت تا بتوان از سقوط سینمای دفاع مقدس ممانعت کرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ - 14February 2014

باید از تفکرات صاحبان دفاع مقدس برای ساخت فیلم در این حوزه بهره گرفت

مجتبی فرآورده، تهیه کننده فیلم ملک سلیمان، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: مدیران فرهنگی عرصه دفاع مقدس نباید مانع مبانی ورودی ساخت فیلمهای قوی در زمینه دفاع مقدس شوند.

وی با اشاره به اینکه در دهههای ۶۰ و ۷۰ فیلمهای خوبی در حوزه دفاع مقدس ساخته و تولید شده است، تصریح کرد: باید تفکرات و منویات صاحبان دفاع مقدس را در ساخت فیلمها بکار گرفت، تا بتوان در این راستا موفق عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد افراد غیر متخصص و غیر حرفهای در ساخت فیلمهای دفاع مقدس وارد شوند، تاکید کرد: فیلم «شیار ۱۴۳» بدون حمایت ارگان و سازمانی ساخته شد و محتوای آن نیز بسیار لطیف و تاثیرگذار است و از بهترینهای دفاع مقدس به شمار میرود.

نویسنده بهشت باران اذعان داشت: چند فیلمنامه با محتوای جنگ در دست دارم که ساخت و تولید آنها نیاز به حمایت دارد تا بتوان این فیلمها را به تصویر کشید.

برنامهریز فیلم حمله به اچ۳ خاطرنشان کرد: نمایش و عرضه فیلمهای دفاع مقدس سبب انتقال مفاهیم و ارزشهای آن دوران به نسل امروز و آینده میشود و آنها درمییابند که چه وقایع و رخدادهای بر ملت ایران و تاریخ آن دوران گذشته است.

فرآورده اظهار کرد: مسئولان بر ساخت فیلمهای دفاع مقدس نظارت لازم و کافی داشته باشند تا اگر خللی در این عرصه وجود داشت آن را رفع کنند.

وی ادامه داد: استفاده از متخصصان و صاحبنظران عرصه دفاع مقدس در ساخت و تولید فیلم با رویکرد جنگ، از سقوط سینمای دفاع مقدس جلوگیری میکند و میتوان فیلمهای بسیاری را با هدف انتقال مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس ساخت.

تهیه کننده ملک سلیمان و ترکشهای صلح خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا ارزشهای دفاع مقدس از بین برود و پایمال شود و این کار با تولید فیلمهای ارزشمند و قوی میسر میشود.

فرآورده با اشاره به اینکه خانم آبیار در ساخت فیلم «شیار ۱۴۳» با رویکرد و محتوای دفاع مقدس، بسیار موفق عمل کرده است، گفت: ساخت فیلم و سریال با رویکرد و محور دفاع مقدس کار آسان و سادهای نیست؛ چرا که ارزشهای انقلاب و ملت ایران در آن دوران نهفته است.

تهیه کننده ملک سلیمان در پایان با بیان اینکه متولیان باید بدانند در عرصه ساخت فیلم دفاع مقدس و گام برداشتن در این حوزه امری مهم و مورد توجه است، گفت: جشنوارهها فرصتی برای نشان دادن توانمندیهای کارگردانان و تهیه کنندگان نسل جوان در حوزههای متفاوت از جمله دفاع مقدس است که باید از سوی مسئولان و متولیان امر مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار