ناصر سهرابی:

حضور فیلم‌های سیاسی در جشنواره فیلم فجر الزامی است

منتقد و کارشناس سینما گفت: شیار 143 برعکس بسیاری از فیلم های جشنواره فیلمی بود به شدت قصه‌گو با فیلم‌نامه‌ای محکم و قوی.
کد خبر: ۱۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴ - 16February 2014

حضور فیلم‌های سیاسی در جشنواره فیلم فجر الزامی است

ناصر سهرابی، منتقد و کارشناس سینما در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با ابراز رضایت از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: البته اشکلات و ایرادات کوچکی در نحوه برگزاری جشنواره و توزیع کارتهای منتقدین و خبرنگارها وجود داشت که امیدواریم این اشکلات در سالهای آینده بر طرف شود.

 وی افزود: جشنواره فیلم فجر در دهه پیروزی انقلاب و زمانی برگزار میشود که مهمترین بحث روز جامعه، انقلاب و مبارزه با نظام سلطه و نقد حاکمیت در قالب دموکراسی دینی است؛ ولی متاسفانه امسال هم مانند سالهای گذشته فیلمهای سیاسی کمی را روی پرده مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: در اغلب کشورهایی که صنعت تولید فیلم وجود دارد هر ساله تعدادی فیلم سیاسی تولید میشود که جا دارد ما در جشنواره فیلم فجر از این فیلمها استفاده کنیم و با به نمایش در آوردن این فیلمها رسالت واقعی جشنواره را انجام دهیم.

وی با اعلام رضایت از حضور فیلمهای دفاع مقدس بسیاری خوبی که در جشنواره امسال به نمایش در آمدند تصریح کرد: فیلم پنجاه قدم آخر به کارگردانی کیومرث پوراحمد فیلم بسیار خوبی است که واقعا برای آن زحمت بسیار زیادی کشیده شده است. فیلم تا دقیقه سی و چهل قصه خود را به خوبی و زیبایی روایت میکند؛ اما از دقیقه چهل به بعد کمی درگیر حواشی میشود که این مساله به فیلم آسیب میزند. به نظرم اگر فیلم 10 الی 15 دقیقه کوتاهتر شود بسیار بهتر و دیدنیتر خواهد شد.

وی با تقدیر و تشکر از خانم نرگس آبیار بابت کارگردانی بسیار خوب در فیلم شیار ۱۴۳ اظهار کرد: در فیلم «شیار۱۴۳» خانم آبیار به خوبی توانسته بود از پس گفتن یک قصه خوب و دراماتیک بر بیاید و تماشاگر را سرگرم کند. شیار ۱۴۳ برعکس بسیاری از فیلمهای جشنواره فیلمی بود به شدت قصهگو با فیلمنامهای محکم و قوی.

سهرابی با تحسین برانگیز خواندن بازی مریلا زارعی در این فیلم افزود: مریلا زارعی شاهکار جشنواره سی و دوم بود و به حق جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. ما در این فیلم از مریلا زارعی بازی بسیار خوب و درجه یکی را میبینیم که در بسیاری از موارد از سطح سینمای ما بالاتر است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار