با حضور فرماندهی و جانشین فرماندهی ندسا؛

افتتاحیه ۲۹ کلاس آموزشی قرآن کریم در ستاد نیروی دریایی سپاه

برنامه های معنوی و آموزشی ویژه ماه مبارک رمضان، در سراسر نیروی دریایی سپاه پرشورتر از هر سال آغاز شد و طی آن سخنرانی های اخلاقی، تفسیر، آموزش های روخوانی، روانخوانی،‌ تجوید و حفظ قرآن کریم در قالب کلاس ها و جلسات مختلف تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵ - 16July 2013

افتتاحیه ۲۹ کلاس آموزشی قرآن کریم در ستاد نیروی دریایی سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی دفاع پرس، مراسم افتتاحیه کلاس های قرآنی و عقیدتی سیاسی در ستاد نیروی دریایی سپاه با حضور فرماندهی و جانشین فرماندهی نیرو،مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیرو و جمع زیادی از  پاسداران ستاد نیرو در محل نمازخانه امام خامنه ای (مد ظله العالی) برگزار گردید.
 
این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه فرماندهی پشتیبانی قرارگاه ضمن عرض تبریک ماه مبارک رمضان برنامه های عقیدتی و قرآنی این ماه را برای نیروهای رسمی و وظیفه در ستاد ندسا و معاونت های فاوا و مهندسی تشریح کرد.
 
در هر روز ماه مبارک رمضان ۲۹ کلاس قرآنی در ستاد نیرو در بندرعباس تشکیل می شود که به جلسات سخنرانی، آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم در ستاد، مهندسی و فاوا اختصاص دارد و نیروهای پایور و ناوی پس از سطح بندی در یکی از این کلاس ها شرکت می کنند.
 
سخنران نخستین جلسات تفسیر سوره صف، حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی صداقت مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیرو بود که بخش نخست سخنان خود را به ذکر فضایل ماه مبارک رمضان و تأکید بر بهره گیری معنوی از ظرفیت فراهم آمده اختصاص داد.
 
 مسئول  نمایندگی ولی فقیه در ندسا با استناد به آیات و روایات خاطر نشان کرد: ماه رمضان ظرفیت ویژه ای برای خودسازی معنوی است و امتیازاتی دارد که هیچ ماه دیگری از آن برخوردار نیست. وی افزود:  ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر با یک ختم قرآن است؛ حتی خواب روزه دار در این ماه مشمول ثواب و پاداش است و نفس های او معادل تسبیح توصیف شده است.
 
حجت الاسلام صداقت گفت: تکلیف اصلی ما در این ماه، روزه داری است؛ روزه داری برای امت های گذشته هم تکلیف بوده است. وی در ادامه به اقسام روزه اشاره کرد و افزود:  سه نوع روزه و به عبارتی سه گروه روزه دار وجود دارد؛ گروه اول روزه عوام که خوداری از خوردن وآشامیدن از اذان صبح تا غروب آفتاب است؛گروه دوم، روزه خواص که با دقّت روزه می گیرند و علاوه بر این که  ازخوردن و آشامیدن پرهیز می کنند، اعضا و جوارح از جمله گوش، زبان، و چشم وغیره را نیز از ارتکاب به گناه و معصیت پرهیز می دهند. 
 
صداقت در ادامه از گروه روزه دار دیگری یاد کرد که خاص الخاص توفیق روزه داری پیدا می کنند و قلب و خاطر خود را از افکار دنیوی و پست و همچنین از توجه به  غیر خدا باز می دارند. وی گفت: در این نوع روزه داری  باید از قلب مواظبت کرد که به سمتی نرود که به سمت خدا نیست.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه سخنان خود را با این حدیث قدسی پایان داد که خداوند جل و اعلی فرمود؛ روزه برای من است و خودم پاداش آن را می دهم  و  پاداش روزه دار خودم هستم یعنی لقاء الله.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار