پنج شهيد گمنام در دانشگاه يزد به خاک سپرده مي‌شوند

کد خبر: ۱۱۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۰ - 06May 2008
سرهنگ علي هژبري،مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس يزد در اين جلسه گفت: شهيد از مصاديق حق است و مردم زماني که از تشييع پيکر شهيد آگاه شوند به صورت خود جوش حاضر مي شوند.
وي تأکيد کرد: تا قبل از تشييع و تدفين شهداي گمنام، ‌دستگاه‌هاي ذيربط بايد از فرصت‌هاي موجود نظير نماز جمعه، ‌دعاهاي ندبه و گلزارهاي شهدا در راستاي اطلاع‌رساني به مردم استفاده کنند زيرا مردم زماني که آگاه شوند به صورت خودجوش حاضر خواهند شد، همچنان که اين اقدامات و توجه به شهدا پس از تدفين نيز بايد ادامه يابد که در اين راستا هيات امناي دانشگاه با توجه به تعهدات خود مسؤول خواهد بود.
سرهنگ هژبري همچنين خواستار پشتيباني تشکل‌هاي سياسي، مردمي و دانشجويي از اين برنامه شد.
در اين نشست،هماهنگي هاي لازم در راستاي اطلاع‌رساني در سطح شهر صورت گرفت و مسايلي نظير نصب بيلبوردها و بنرها، ‌ارسال پيامک، ‌تبليغ توسط رسانه‌هاي گروهي، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي، مراسم وداع با شهدا، ساخت مستند از مراسم و غيره از سوي دستگاه‌هاي حاضر بر عهده گرفته شد.
 عباس کلانتري، مديرکل امور دانشجويي دانشگاه يزد نيز در پايان اين نشست ضمن اشاره به فعاليت‌ برخي افراد و گروه‌ها در جهت مخالفت با اين برنامه خطاب به ستاد دانشجويي اعلام کرد: تشکل‌هاي دانشجويي بايد نسبت به اين موضع‌گيري‌ها پاسخگو باشند و نسبت به اين امر از سوي دانشگاه انتظاري نداشته باشند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار