مخاطب شناسي، راهكاري براي جذب مخاطب كتاب دفاع مقدس

کد خبر: ۱۱۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۸ - 12May 2008
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ وي در ادامه افزود: نويسندگان جنگ، بايد براساس مخاطب شناسي و ارزيابي، مخاطبان آثار خود را كشف و جذب كنند و از هرگونه رويكرد واپسگرايانه دوري كنند و به جنگ نگاهي واقع‌گرايانه داشته باشند.

سليماني از كتاب‌هاي "عشق سال‌هاي نخستين"  نوشته حسين فتاحي و "هلال پنهان" به‌قلم علي اصغر شيرزادي به عنوان آثار حرفه‌اي ياد كرد و اظهار داشت: اين كتاب‌ها جزء آثاري هستند كه اسلوب داستان‌نويسي را رعايت كرده و در جذب مخاطبان عام موفق بوده‌اند.

اين منتقد داستان، واقعيت را سكوي پرش نويسنده و ورود تخيل به داستان‌نويسي را عامل موفقيت آن دانست و گفت: هر داستاني كه بدون تخيل نوشته شود، يك گزارش است نه داستان.

وي در پايان، بار ديگر بر مخاطب شناسي ادبيات دفاع مقدس تاكيد كرد و جلب توجه مخاطب اين نوع كتاب‌ها را وظيفه نويسندگان دانست.

بلقيس سليماني، متولد سال 1342 شهر كرمان و داراي مدرك كارشناسي ارشد فلسفه است. از آثار او مي‌توان به "تفنگ و ترازو" (نقدي بر رمان و داستان‌هاي كوتاه جنگ) و "بازي عروس و داماد" اشاره كرد. كتاب "بازي عروس و داماد"، توسط نشر چشمه منتشر شده و در مدت 6ماه به چاپ چهارم رسيده است.

گزارشگر : مريم اسدي جعفري
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار