محسن رضایی در همایش حماسه‌سازان قلم:

دفاع مقدس مبنای ایجاد اقتدار ملی و افزایش توان بازدارندگی ایران شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از 8 دفاع مقدس، ایران به قدرتی بازدارنده تبدیل شد و پیروزی دفاعی، سیاسی و دست یابی به اقتدار ملی را می توان از ثمرات و دستاوردهای این جنگ دانست.
کد خبر: ۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲ - 17February 2014

دفاع مقدس مبنای ایجاد اقتدار ملی و افزایش توان بازدارندگی ایران شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز در جمع بازنشستگان دومین همایش علمی- پژوهشی دفاع مقدس با بیان اینکه حوادث پایان جنگ از پیچیدهترین حوادث دفاع مقدس است، اظهار کرد: مقاومت و ایستادگی رزمندگان در سالهای پایانی جنگ، شکست عراق در جنگ تحمیلی را حتمی کرد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات آزادسازی فاو افزود: عراقیها عملیات فاو را عملیاتی کمرشکن نامیدند؛ چرا که در این عملیات حتی ارتشبدها و سپهبدهای عراقی اظهار ناتوانی و ناامیدی کردند.

رضایی تصریح کرد: پس از عملیات فاو، رژیم بعث عراق، وفادارترین افراد خود را بر سر کار آورد که امروز شاهد آن هستیم که این افراد، امروز در عراق منشاء درگیری، کشتار و ناامنی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: پذیرش قطعنامه از سوی ایران علاوه بر ایجاد آتشبس، صلح را نیز به همراه داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه آتشبس به معنای صلح قطعی نیست، اذعان کرد: با توجه یه اینکه 50 سال از عمر قطعنامه آتشبس بین سوریه و اسرائیل میگذرد، اما هر بار شاهد تنش و درگیریهای مرزی بین این دو کشور و تهاجم هوایی اسرائیل علیه سوریه هستیم.

رضایی تصریح کرد: جنگ تحمیلی، تنها جنگ 300 ساله اخیر بود که در آن ایران توانست از تمامیت ارضی خود دفاع کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دستاوردهای 8 سال جنگ تحمیلی با تلاش بی وقفه بازنشتگان امروز و رزمندگان دیروز بدست آمده است، افزود: بازنشستگان نیروهای مسلح با بازنشستگان سایر ارگانها قابل مقایسه نیستند و باید از این سرمایهها درعرصههای مختلف تولید، هنری و ... استفاده شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار