سردار محمدرضا مهماندار:

استفاده از صندلی کودک در خودروها باید اجباری شود

رئیس پلیس راه کشور گفت: از آنجا که کودکان به دلیل وضعیت فیزیکی خاص در تصادفات آسیب‌پذیرترند به دنبال آن هستیم تا استفاده از صندلی کودک در قانون اجباری شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰ - 17February 2014

استفاده از صندلی کودک در خودروها باید اجباری شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه کشور، صبح امروز در نشست خبری سومین کنگره بینالمللی ایمنی راهها اظهارداشت: سالانه تعداد زیادی در جادههای کشور جان خود را از دست میدهند و علیرغم اینکه از ۲۸ هزار کشته در سال ۸۵ امروز به کمتر از ۱۹ هزار نفر رسیدهایم و امیدواریم در پایان ۹۲ این رقم به کمتر از ۱۸ هزار برسد اما بازهم این آمار کشته بسیار بالاست.

وی ادامه داد: بخش عمده این کشتهشدگان مربوط به کودکان است که به عنوان سرنشین با عابر پیاده قربانیان تصادفات میشوند و در این میان آموزش میتواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

مهماندار به این نکته اشاره کرد که کودکان به دلیل وضعیت فیزیکی خاص مانند سر سنگین و بدن ضعیفتر بیشتر در حوادث آسیبپذیرند و نیازمند استفاده از تجهیزات خاص هستند.

وی با اظهار تأسف از اینکه هنوز استفاده از صندلی کودک در قوانین ما اجباری نشده، افزود: ما در پلیس راهور پیگیر اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم و اگرچه اکنون مقرراتی داریم که کودکان زیر ۱۲ سال اجازه نشستن در صندلی جلوی خودرو را ندارند، اما کماکان این قانون رعایت نمیشود.

وی به نقش آموزش و فرهنگسازی و انتقال کشورهای پیشرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: حتی بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان صندلی عقب نیز اجباری است و باید شرکتهای خودروسازی با توجه به جمعیت خانوادههای ایرانی، خودروهای بزرگتری را بسازند تا هر سرنشین امکان استفاده از کمربند مجزا را داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار