حجت‌الاسلام خاموشی:

نباید بر انقلاب اسلامی گرد تاریخ بنشیند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مضامین دینی، اخلاقی و انقلابی می‌تواند در عرصه تئاتر گل کند و پیش برود.
کد خبر: ۱۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 18February 2014

نباید بر انقلاب اسلامی گرد تاریخ بنشیند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از مجموعه سی جلدی نمایشنامههای آسان به نویسندگی حسن دولتآبادی با حضور حجتالاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنیشریف، رئیس حوزه هنری، رحمت امینی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمد حمزهزاده، مدیر عامل انتشارات سوره مهر و هنرمندانی چون ایرجراد، هنگامه مفید، محمد رحماندوست، عطاالله کوپال در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

حجتالاسلام خاموشی با اشاره به اینکه وظیفه حوزه هنری است که برای تئاتر کار کند اظهار کرد: در باب علم میگویند اگر ارتباط بین عالم و معلوم صورت بگیرد، علم همین است، مگرنه باب علم نیست. علت نفوذ سینما و برتر از آن تئاتر این است که شخص خیلی ملموس درک و احساس اتحاد میکند. 

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی تئاتری بوده است، گفت: پیش از انقلاب بنده به خاطر اجرای نمایش "فلق" دستگیر شدم و بعد از انقلاب هم این نمایش را اجرا میکردیم و بنده کارگردان و بازیگر بودم. زمانی که بنده را خواستند گفتند چرا این نمایش را با چنین مضمونی اجرا میکنید، ما گفتیم، این نمایش دارای مضامین انقلابی است، اما آنها میدانستند که این نمایش با مضمونی اخلاقی و سیاسی تاثیر بالایی دارد. پس از انقلاب وقتی این نمایش را در سالن فردوسی دانشگاه تهران اجرا کردیم تا لب صحنه هم مخاطب نشست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حمایت از تئاتر کودک و نوجوان و بزرگسال را وظیفه حوزه هنری می دانم افزود: حوزه را وظیفهمند میدانم که برای تئاتر انقلاب کار کند و این وظیفه ذاتی حوزه هنری است چراکه تئاتر می تواند حتی در مسجد و اردوهای فرهنگی تاثیر بالایی داشته باشد و امیدوارم که آموزش و پرورش هم در مسیر تئاتر گامهایی بردارد.

وی در ادامه خطاب به رحماندوست درباره فعالیت آموزش و پروش در حوزه تئاتر گفت: یک روز پس از رسیدن نمایشنامه به دفتر بنده با وزیر آموزش و پرورش جلسه داشتم و یکی از مواردی که مطرح کردم همین مجموعه سی جلدی نمایشنامههای آسان بود که او هم فردی را معین کردند تا جلساتی را در روزهای آتی در این زمینه برگزار کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اظهار داشت: مضامین دینی، اخلاقی و انقلابی میتواند در عرصه تئاتر گل کند و پیش برود، نباید بر پدیده انقلاب اسلامی یک گرد تاریخی بنشیند و بعد مانند یک اسطوره به آن نگاه کنیم، چراکه الان در آن هستیم. در سیاستهای حوزه هنری دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی را تصویب کردهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار