همراه با راهيان نور_ بازديد از استان آذربايجان غربي - بخش دوم

کد خبر: ۱۱۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۶ - 13August 2008
به گزارش خبرنگار ساجد، يادمان هاي زيادي از آن سال ها مانده است كه مي توان به يادمان شهداي گمنام ،يادمان شهداي پادگان تيپ يك و يادمان شهداي منطقه حاج عمران اشاره نمود.سردار شهيد ناصر كاظمي ،سردار شهيد مصطفي رداني پور،سردار شهيد محمود كاوه و سردار شهيد حسين پورحسن و صدها شهيد گمنام ديگر همه دلاور مردان و فرزندان دياري هستند كه در پيرانشهر نداي حق را لبيك گفته اند.از عمليات هاي مهم اين شهر مي توان به والفجر2 و عمليات كربلاي 2 اشاره نمود.


ديدار سوم _ نشست خبري در پادگان تيپ يك شهرستان پيرانشهر  به تاريخ 15/5/87 ساعت 1700

نشست خبري با حضور سرهنگ وليزاده فرمانده تيپ لشگر64 با عنوان نقش پيرانشهر در دفاع مقدس با حضور خبرنگاران كاروان راهيان نور در پادگان اين شهر برگزار شد.

در ابتدا ايشان با گراميداشت شهداء و سرداران شهيد اين شهر، ياد و خاطره آنان را گرامي داشتند و همكاري مردم كرد و جانفشاني آنان را ستودند.سپس به بررسي عمليات ها و موقعيت هاي استراتژيك اين شهر همانند تپه شهدا پرداختند و در ادامه از بمباران هاي متوالي عراق خاطراتي را عنوان نمودند.در ادامه به ذكر جزييات و نكات ريز عملياتي پرداختند و از نيروهاي معاند به خصوص دموكرات ها خاطراتي را عنوان نمودند و شهيد كاوه را فرمانده اي ناميدند كه بيشترين درگيري را با دموكرات ها داشته است و بيشترين نقش پاكسازي را در اين منطقه ايفا نموده است. سپس به دلاوري هاي شهيد آبشناس و شهيد هاشمي و به يكي از بازماندگان و فرماندهان جنگ تحميلي به نام آقاي آذرفر اشاره نمودند و آنان را مردان تكرار نشدني حماسه ها ناميدند. در پايان سخنان خود شهداي مردمي اين شهر را بالغ بر 362 نفر دانستند .

در ادامه نشست خبري سردار غياثي راد با ذكر خاطره اي از شهيد بابايي و رداني پور كه در اين مكان فرماندهي عمليات هاي مختلف  را بر عهده داشتند خاطراتي به ميان آورد و شهيد بابايي را مستجاب الدعوه ناميدند كه به معناي كسي است كه دعايش براي شهادت همانگونه كه خواسته شده بود مقبول درگاه احديت واقع شده است .



بازديد دوم _ بازديد از بيمارستان 526 منطقه اي پيرانشهر به تاريخ 15/5/87  ساعت 1830

بيمارستان 526 لحظه به لحظه جنگ را گزارش مي كند اگر جوانان امروزي اين مرز و بوم سن وسالشان به دوران دفاع مقدس قد نمي دهد كافيست بازديدي از اين بيمارستان به عمل بياورند تا لحظه به لحظه حماسه آفريني و تنگدستي از لحاظ امكانات را به ياد آورند. اين موزه طبيعي جنگ است كه امروزه بازسازي شده تا يادگارهاي دفاع مقدس در اذهان باقي بمانند. به جز بيمارستان 526 كه در پادگان تيپ يك مي باشد از ساير قسمت هاي اين پادگان كه به نوعي خود اين پادگان مي تواند موزه طبيعي جنگ نامگذاري شود،بازديد به عمل آمد.
 
ديدار چهارم _  ديدار با فرماندار و مقامات  شهرستان پيرانشهر 15/5/87  ساعت 2000

ديدارصميمانه اي در فرمانداري شهرستان پيرانشهر با حضور فرماندار،امام جمعه و تمام مقامات ارشد اين شهرستان و با اعضاي خبري كاروان راهيان نور شكل گرفت .

پس از خير مقدم گويي فرماندار پيرانشهر وامام جمعه محترم اين شهر ايشان به ذكر خاطراتي از دفاع مقدس پرداختند .ايشان به وجود نيروهاي معاند ودموكرات اين شهر اشاره اي نمودند و از برخورد مردم و مقابله مردم با آن نيروها مطالبي را عنوان نمودند.امام جمعه محترم پيرانشهر در پايان حقانيت جمهوري اسلامي ايران را بي بديل عنوان نمودند و براي مردم ايران آرزوي توفيق نمودند.

سپس فرماندار اين شهر از شهداي اين شهر خاطراتي را ذكر نمود و ياد آنان را گرامي داشت و در ادامه به نقش نيروهاي مردمي اشاره نمودند و مقاومت هاي مردمي را در مقابله با معاندين منطقه ستودند. در پايان با اشاره به تاريخچه پرفراز و نشيب اين شهر از تمامي اصحاب رسانه قدرداني به عمل آوردند.


ديدار پنجم _ ديدار با خانواده هاي معزز و گرانقدر شهداء وجانبازان جنگ تحميلي 15/5/87  ساعت 2300

ديداري صميمانه در محفلي دوستانه با خانواده هاي معزز و گرانقدر شهدا و جانبازان شهر پيرانشهر در حضور خبرنگاران كاروان راهيان نور برگزار شد در اين ديدار اصحاب رسانه به دلجويي از مادران و خانواده شهدا پرداختند اين محفل به قدري در محيط صميمانه اي برگزار شد كه تا پاسي از شب به درازا كشيد .اصحاب رسانه عرض ادبي نمودند به ياد آن شهدا و خانواده هاي بزرگوارشان تا با اين پيام كه نه شهدا فراموش شدني هستند و نه خانواده هايشان قوت قلبي با آن عزيزان ببخشند.


بازديد سوم _ بازديد از يادمان شهداي حاج عمران در پيرانشهر  16/5/87  ساعت 0900

اين بناي يادبود كه در مرزي ترين نقطه شهرستان پيرانشهر واقع شده است يادگاريست از دوران دفاع مقدس كه نبردهاي سهمگيني به خود ديده است هنوز بقاياي سنگرها پابرجاست هنوز ياد جنگ در گوش ها زمزمه مي شود و هنوز فرياد سرداران ايراني از دل مناطق كوهستاني كه نداي الله اكبر را رمز پيروزي خود نموده اند شنيده مي شود . شهيد كاوه به همراه شهداي گمنام ديگري در اين منطقه يادمانشان به چشم مي خورد و انگار عمليات والفجر2 تا هميشه در يادها زنده خواهد بود.

حضور سردار احمدي مقدم در محل يادمان شهداي حاج عمران بار ديگر توجه مسئولان بلندپايه نظام را به حفظ ارزشها نشان مي داد ايشان كه خود در دفاع مقدس در اين منطقه عملياتي حضور چشمگيري داشته اند به ذكر خاطراتي از شهيد صياد شيرازي و دلاوري هاي شهيد باكري پرداختند.

در ادامه بازديد سردار غياثي راد با ذكر خاطراتي از عمليات والفجر2 كه منجر به فتح حاج عمران عراق شده بود به واگويي و بازسازي خاطرات ان دوران پرداخت و پيروزي در اين عمليات را به قول صياد شيرازي غلبه اتش اسلام بر كفر ناميدند،عملياتي كه تحرك نيروهاي ايراني را نشان مي داد كه منجر به گشايش جنگي عراق شده بود. در ادامه از روحاني شهيد،سردار رداني پور خاطره اي به ميان آوردند كه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود و رخت شهادت را بر تن كرده بود.



بازديد چهارم _ بازديد از يادمان شهيد ناصر كاظمي و شهيد محمد امين احمدي  16/5/87  ساعت 1500

اين يادمان كه در روستاي چيانه قرار دارد نشاندهنده دلاوري هاي بي شائبه و پايان ناپذيري اين دو شهيد بزرگوار در دوران دفاع مقدس مي باشد . سردار غياثي راد در سخناني كوتاه در بناي يادمان اين دو شهيد ،شهيد ناصر كاظمي را بنيان گذار تاكتيك در دفاع مقدس مي داند و طرح هاي عملياتي ايشان را الگويي براي عمليات هاي ديگر در آن دوران برشمردند. لازم به ذكر است سردار كاظمي از بازيكنان مطرح فوتبال و ورزشكاران دلاور بوده است.

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار