دومين جشنواره استاني شعر دفاع مقدس با عنوان «عطر پراكنده» در اردبيل برگزار شد

کد خبر: ۱۲۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳ - 19October 2008
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، وي با اشاره به اين‌كه جشنواره شعر دفاع مقدس در سه محور شعر دفاع مقدس، شعر مقاومت و شعر عاشورايي برگزار شد، گفت: از مجموع 218 اثر ارسالي به دبيرخانه جشنواره 142 اثر به مرحله پاياني راه يافتند.

در ادامه مراسم «ابراهيم‌پور» مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ضمن بيان خاطره‌اي از يكي از شهداي گروه تفحص گفت: امروز زنده نگه‌داشتن ياد شهدا كمتر از شهدا نيست و هر اثري كه براي دفاع مقدس خلق مي‌شود، بايد سرلوحه و سرچشمه جامعه بشري قرار گيرد و آن‌هايي كه در قلم‌شان رنگ معنوي و خدايي هست جاودانه مي‌مانند.

در ادامه مراسم «حميد حسام» معاون ادبيات و انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كشور هدف از برگزاري چنين جشنواره‌هايي را ايجاد ارتباط نزديك با قلم به‌دستان و شناسايي آن‌ها و تشويق آن‌ها براي پرداختن به موضوع دفاع مقدس عنوان كرد و با تحسين‌برانگيز خواندن حضور پر‌شور جوانان در اين جشنوار گفت: اين‌گونه استقبال نشان مي‌دهد كه يك گره‌خوردگي بين نسل جوان و دوران دفاع مقدس به وجود آمده است و به مرور در نسل جوان ما در حال شكل‌گيري است.

وي با بيان اين‌كه جايگاه شعر دفاع مقدس پيوندي با ريشه‌هاي عاشورايي دارد، تصريح كرد: امروز آن پيوند عاشورايي در اشعار سروده شده توسط شاعران اين استان ديده مي‌شود.

در ادامه اين مراسم تعدادي از نفرت برتر اين جشنواره به قرائت اشعار خود پرداختند و از برگزيدگان اين جشنواره با اهداي جوايزي تجليل شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار