قربانعلی سعادت تشریح کرد

ظرفیت‌های معنوی آذربایجان غربی برای فرهنگسازی ارزش‌های دفاع مقدس

استاندار آذربایجان غربی گفت: انتقال مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت به نسل جوان ضرورتی انکارناپذیر است.
کد خبر: ۱۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳ - 21February 2014

ظرفیت‌های معنوی آذربایجان غربی برای فرهنگسازی ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ارومیه، "قربانعلی سعادت" استاندار آذربایجان غربی در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه بنیاد حفظ آثار در صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: انتقال مفاهیم ارزشمند ایثار و شهادت به نسل جوان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: ارزشهای دفاع مقدس میبایست در اعمال و رفتار جوانان تجلی یابد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اگر در این حوزه خوب فرهنگسازی شود، ارزشهای دفاع مقدس به مطالبه روزانه مردم تبدیل میشود، تصریح کرد: پاسداری و حفاظت از ارزشهای دفاع مقدس به تنهایی از عهده یک ارگان بر نمیآید لذا نیاز است تا سایر نهادها نیز همسو با این مجموعه در این مسیر مقدس گام بردارند.

سعادت در ادامه ضمن تأکید بر پرداختن به مقوله فرهنگسازی ارزشهای دفاع مقدس در بطن جامعه اظهار کرد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از سنگرهای همیشگی دفاع مقدس ظرفیتهای معنوی بسیاری برای فرهنگسازی ارزشهای دفاع مقدس دارد.

وی افزود: ارگانهایی چون شهرداریها در انجام فعالیتهای فرهنگی و عمرانی خود رویکردهای ارزشی دفاع مقدس را در اولویت قرار دهند.

"سرهنگ مصطفی رضوی" مدیرکل حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب قربانعلی سعادت به سمت استانداری آذربایجان غربی به تشریح جایگاه و نقش این نهاد پرداخت و گفت: حفاظت و بهرهبرداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ثبت حماسههای جاودانه امت اسلام و آثار آنان در شئونات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و پیشگیری از نابودی، تحریف و به فراموشی سپردن میراث گرانبهای خون پاک شهدا و ایثارگران از وظایف این نهاد ارزشی به شمار میرود.

وی با اشاره به ضرورت حمایتهای استانی از اقدامات و برنامههای این مجموعه باتوجه به شرایط حساس کنونی و هجمه فرهنگی دشمن افزود: برای اجرایی ساختن و پیاده کردن برنامه و فعالیتهای مدّنظر نیازمند همکاری و مساعدت استانی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه استان در بحث کاروانهای راهیان نور توجه ویژه و اهتمام استان را در تأمین زیرساختهای ضروری، کاروانهای راهیاننور اعزامی به این منطقه را از اولویتهای برنامههای دستگاههای اجرایی برشمرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همچنین خواستار پرداختن به ارزشهای دفاع مقدس در محیطهای شهری با استفاده از شیوههای نوین و منسجم شد و افزود: نیاز است در محیطهای شهری با شیوههای نوین به مباحث دفاع مقدس پرداخته شود تا هم گیرایی لازم برای نسل جوان را داشته باشد و هم بتوانیم به خوبی این ارزشها را در بطن جامعه ساری و ماندگار سازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار