نمایش حماسه‌آفرینی‌های شهید وصالی از نقاط قوت "چ" بود

دوران دفاع مقدس صحنه‌های رزم و حماسه بود و باید تلنگری همواره وجود داشته باشد تا اسطوره‌ها از یاد نروند.
کد خبر: ۱۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶ - 23February 2014

نمایش حماسه‌آفرینی‌های شهید وصالی از نقاط قوت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، مراسم بزرگداشت شهید علی اصغر وصالی طهرانی فرد فرمانده گروه «دستمال سرخها» و دیگر شهدای مظلوم پاوه در خبرگزاری فارس و با حضور مریم کاظمزاده همسر شهید وصالی، سردار علی شادمانی معاون ستادکل نیروهای نسلح، جواد منصوری اولین فرمانده سپاه، سید نظامالدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و برخی همرزمان شهید وصالی برگزار شد.

دستمال سرخها گروهی بودند که به فرمان امام (ره) با آغاز درگیریهای ضد انقلاب در کردستان به شهر پاوه رفتند و به فرماندهی شهید وصالی مدتی را در شرایط سخت جنگیدند تا توانستند به پیروزی برسند و شهر را از لوث وجود ضد انقلاب پاک کنند.

شهید وصالی یکی از شجاعترین و مدیرترین فرماندهانی بود که در کنار دکتر چمران جنگید و سرانجام در روز عاشورای سال ۵۹ به شهادت رسید.

ابراهیم حاتمی کیا در فیلم اخیر خود به نام «چ» تا حدودی به شخصیت اصغر وصالی پرداخته و بابک حمیدیان بازیگر سینما نیز این نقش را ایفا کرده است.

شهید وصالی نقطه اوج فیلم «چ»

در این مراسم، سیدنظامالدین موسوی طی سخنانی با بیان اینکه شاید بسیاری از افراد آنطور که باید و شاید شهید وصالی را نشناسند و در واقع لایههایی از غبار غفلت بر اندیشهها بنشیند، تأکید کرد: باید هر از چندگاه، تلنگری زده شود و بازخوانی صورت گیرد که چه افرادی برای این نظام چه کارهایی کردهاند.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس صحنههای رزم و حماسه بود و باید تلنگری همواره وجود داشته باشد تا اسطورهها از یاد نروند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه حماسه پاوه، حماسه بزرگی بود و امام خمینی (ره) رأسا وارد شده و برای آزادی آن دستور صادر کردند، گفت: آنچه آقای حاتمیکیا در فیلم «چ» منتقل کرد، کار ارزندهای بود.

موسوی افزود: همانگونه که همسر شهید وصالی در نامه تشکرآمیز خود به آقای حاتمیکیا اشاره داشتند، این کار از جنس خود انقلاب اسلامی و احیای مجدد آن آرمانها، تلاشها و باورها بود.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط اوج فیلم «چ»، به تصویر کشیدن عظمت و حماسهآفرینیهای شهید وصالی بود، متذکر شد: حماسه پاوه، حماسه بزرگی بود و به خوبی به تصویر کشیده شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان با بیان اینکه پشت سر هر مرد موفقی زن موفقی قرار دارد، به حمایتهای معنوی همسر شهید وصالی اشاره و تصریح کرد: پشت سر شهید وصالیها هم امثال خانم کاظمزادهها قرار گرفتهاند که در میدان جنگ، مایه سرافرازی بودند.

شهید وصالی پیام امام (ره) را به خوبی درک کرد و قبل از آن به پاوه رفت

سردار علی شادمانی معاون ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت شهید اصغر وصالی که در خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به سابقه آشنایی خود با این شهید بزرگوار گفت: در سال ۵۸ با شروع قائله پاوه اصغر وصالی را ملاقات کردم.

وی ادامه داد: پس از ۴ روز از تجاوز عراق، ستونی از دشمن که تصور میکرد منطقه فتح شده است به سمت داخل خاک ما حرکت کرد و آنجا بود که گروه اصغر وصالی مانند صاعقه بر سر آنها فرود آمد و ستون را به آتش کشید.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید دائما با حماسه بزرگ دفاع مقدس انس پیدا کنیم، تصریح کرد: به عقیده من دفاع مقدس یک هفته پس از انقلاب و با شروع درگیریهای داخلی آغاز شد؛ در یک مقطع ۲ ساله شاهد ناآرامیهای کردستان بودیم و پس از آن نیز با کودتاهای مختلف نظیر کودتای نوژه مواجه شدیم و اوج دفاع مقدس نیز ۸ سال جنگ تحمیلی بود.

سردار شادمانی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد، با طرح این سؤال که چرا باید نام حماسهسازان آن دفاع را گرامی بداریم، تصریح کرد: دلیل زنده نگه داشتن یاد آن حماسهسازان دستاوردهای ماندگاری است که از آنها سراغ داریم؛ وصالی در شهر تهران زندگی میکرد و چه ربطی داشت که به پاوه برود ولی او قبل از پیام امام (ره) و با گروهش عازم پاوه شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح بصیرت و شعور معنوی اصغر وصالی را دلیل حرکت وی به سمت پاوه خواند و افزود: این حرکت اصغر وصالی پیام مسئولیتشناسی را به ما میدهد تا برای تمامیت کشور، ناموس، انقلاب و دوری از تحقیر دوباره حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر همین مأموریت اصغر وصالی که در آن نکات فراوانی وجود دارد را با بصیرت نگاه کنیم مشق خوبی برای ما میشود.

این همرزم شهید با یادآوری درگیریهای طاقتفرسا و شرایط سخت کردستان در سالهای پیش از جنگ اظهار داشت: در آن زمان هیچ نشانی از قدرت مادی وجود نداشت و ما مدعی هستیم که دشمن با همه توان به کشور ما حمله کرد تا انقلاب را ساقط کند ولی امروز آرامش به منطقه بازگشته و فعالیتهای عمرانی در حال انجام است.

سردار شادمانی با طرح این سؤال که چه قدرتی باعث پیروزی رزمندگان اسلام میشد، اظهار داشت: اصغر وصالی این جمله امام را که فرمانده کل قوا خداوند است درک کرده بود و میدانست که تحت امر خداست و قبل از اینکه امامش فرمان دهد برای دفاع از انقلاب به منطقه پاوه رفت، امام (ره) خدمت امثال اصغر وصالی را به خوبی دیدند.

وی با اشاره به مقام همسر شهید اصغر وصالی گفت: وی تنها زنی بود که در آن شرایط سخت کردستان در کنار مردان حضور پیدا میکرد و الگویی برای جامعه ماست؛ ما امروز در محضر بانویی هستیم که درسش را به درستی از حضرت زینب گرفته است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه دفاع زن و مرد نمیشناسد تصریح کرد: هر کسی در هر شرایطی باید احساس مسئولیت کرده و به وظیفه خود عمل کند.

سردار شادمانی با اشاره به ویژگیهای گروه اصغر وصالی اظهار داشت: اولین امتیاز همسر شهید وصالی بود که به عنوان یک خبرنگار اخبار این گروه را منعکس میکرد؛ امتیاز دوم این گروه فرماندهی مانند اصغر وصالی است که تمام وجودش تحرک بود و لحظهای آرامش در او نمیدیدیم و احساس میکرد باید برای انقلاب از خودگذشتگی نشان دهد.

وی مجاهدتهای یاران شهید وصالی را در ماجرای محاصره پاوه یادآور شد و افزود: حتی اگر شهید دکتر چمران در آن حادثه حضور نمییافت فرماندهی و مجاهدت شهید وصالی همان حادثه را رقم میزد.

این همرزم شهید وصالی مزد مجاهدت رزمندگان در پاوه را پیام فرمانگونه امام (ره) دانست و تصریح کرد: در آن شرایط سخت که همه مقرهای شهر جز سپاه و ژاندارمری سقوط کرده بود هیچ اثر شکنندهای در روحیه اصغر وصالی به وجود نیامد و از اینجا معلوم میشود که انگیزهای معنوی در وجود این شهید قرار دارد.

سردار شادمانی پیام حادثه پاوه و ۸ سال دفاع مقدس را دوری از روزمرگی عنوان و خاطر نشان کرد: وظیفه ما در قبال این حماسهسازان آن است که راه انقلاب را تا آخر ادامه دهیم و خطراتی که برای ما ایجاد میشود کنار بزنیم.

حاتمیکیا زنده کننده یاد گروه دستمال سرخها بود

همچنین در این مراسم، مریم کاظمزاده همسر شهید وصالی با بیان اینکه سخن گفتن از مرد بزرگی مثل اصغر وصالی کار آسانی نیست، اظهار داشت: از آقای حاتمیکیا که زنده کننده یاد مظلوم وصالی و دستمال سرخها بود و با خلق اثرش این فرصت را برای جامعه به وجود آورد که بگوییم وصالیها و دستمال سرخها که بودند، تشکر میکنیم و امیدواریم که اجر ایشان با خدا باشد.

وی افزود: با شروع انقلاب به دلیل اینکه شیفته حرفه خبرنگاری بودم، این کار را در روزنامه تازه تأسیس شده انقلاب اسلامی شروع کردم و ابتدا در سمت عکاس، وارد مطبوعات شدم.

کاظمزاده ادامه داد: بعد از مدتی این روزنامه به دلیل سیاستهایش اصلا با عکس کار نمیکرد، تا اینکه درگیریهای کردستان شروع شد و در آن زمان بنده در سرویس شهرستانها فعالیت میکردم.

همسر شهید وصالی خاطرنشان کرد: شرایط کردستان بسیار پیچیده بود و ضد انقلاب فعالیتهای گستردهای را در آنجا داشت و خبرهایی که از آنجا میآمد، عمدتا از طریق خبرگزاری پارس و خبرنگاران محلی آن منطقه بود و ما میشنیدیم که پادگانها سقوط میکنند و سقوط کردن پادگانها در اول انقلاب یک فاجعه بود.

کاظمزاده تصریح کرد: بنابراین وقتی دیدم خبرها ناقص میآید، اصرار کردم که خبرنگاری به آنجا بفرستیم که یک مرد جوان را به کردستان فرستادند، اما او بعد از دو روز آمد و خیلی راحت گفت که اجازه ندادند به آنجا بروم.

وی ادامه داد: در این زمان به من به عنوان یک زن خبرنگار بر خورد و گفتم اجازه دهید من به آنجا بروم که قرار شد آقای طاقداریان به عنوان خبرنگار و بنده به عنوان عکاس با او به کردستان بروم.

همسر شهید وصالی اضافه کرد: ولی باز با توجه به اینکه سیاستهای روزنامه به گونهای بود که زیاد عکس کار نمیشد، آقای طاقداریان از آنجا برگشت و من به عنوان خبرنگار در کردستان ماندم.

کاظمزاده در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: قبل از اینکه گروه دستمال سرخها به کردستان بیایند، آقای مصطفوی فرمانده سپاه آنجا بود، او بزرگمردی بود که در زمان شاه، افسر گارد جاوید و سپس توسط شهید محمد منتظری به سپاه معرفی شد که در سال ۵۹ اسیر و بعد از ۱۰ سال اسارت مجددا فعالیتهایش را ادامه داد، او فردی بود که شهید صیاد شیرازی را معرفی و به او درجه داد که حتما لازم است مردم با خاطرات این فرد بزرگ آشنا شوند.

وی با اشاره به حضورش در جبهههای دفاع مقدس گفت: بعد از شروع زندگی مشترک با شهید وصالی در پاوه در طول جنگ در سر پل ذهاب توفیق حضور داشتم و تا سالهایی که خانمها اجازه حضور در مناطق جنگی را داشتند، حضور داشتم.

همسر شهید وصالی با بیان اینکه خانمها در جبههها حضور فعالی داشتند، گفت: بودند خانمهایی که بعضا سه روز و سه شب در عملیاتها نمیخوابیدند و زانوهایشان فقط در نماز خم میشد.

کاظمزاده در پایان با اشاره به شهدای پاوه و گروه دستمال سرخها تأکید کرد: به برکت خون این عزیزان باید دوباره بازنگری در تاریخ دفاع مقدس داشته باشیم.

شهید وصالی نقش بسزایی در تقویت سپاه داشت

در ادامه مراسم بزرگداشت شهید اصغر وصالی و شهدای پاوه در خبرگزاری فارس، علیبیگی همرزم آن شهید و عضو گروه «دستمالسرخها» با اشاره به جایگاه و نقش این شهید بزرگوار، گفت: شهید وصالی در تقویت و قوت گرفتن سپاه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: شهید وصالی به گونهای صحبت میکرد که اتفاقات پیش روی انقلاب را خیلی صریح بیان میکرد و میگفت که راه برگشتی وجود ندارد.

این همرزم شهید با اشاره به حوادث سالهای ابتدایی انقلاب و اعزام به منطقه کردستان اظهار داشت: شهید وصالی و ابوشریف فرمانده وقت سپاه اتفاقات پیش رو را پس از ورود ما به کرمانشاه برایمان تشریح کردند و مطمئن شدیم که دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

علیبیگی با اشاره به عنوان گروه دستمالسرخها گفت: در آن زمان در پادگان مریوان دستمالسرخهایی که پیشاهنگها به گردن خود میبستند مورد استفاده این گروه قرار گرفت و قرار شد بچههای گروه آن را دور گردن خود ببندند تا اگر تیر یا ترکشی خوردند جلوی خونریزی را با این دستمال بگیرند.

وی درباره هویت گروه دستمالسرخها نیز تصریح کرد: در این گروه طلبه، دانشجو و پزشک حضور داشت و در واقع تیمی نخبه و اعتقادی محسوب میشد که کار یک گردان را انجام میداد.

این همرزم شهید، اقدامات شهید وصالی در کردستان و کرمانشاه را یادآور شد و افزود: در مریوان برای تثبیت پادگان این شهر با مدیریت شهید وصالی به گونهای عمل شد که توانستیم ارتفاعات مشرف به پادگان را بگیریم و در همین زمان بود که متوجه شدیم شهید چمران به مریوان آمدهاند.

علیبیگی ادامه داد: پس از حماسه پاوه از صدا و سیمای وقت دعوت کردند تا جزئیات این عملیات بیان شود؛ به رسم برنامههای تلویزیونی قرار شد خانم بیحجابی ما را گریم کند که اصغر وصالی برخورد تندی کرد و نگذاشت این کار انجام شود.

وی با اشاره به ویژگیهای شخصیتی شهید وصالی خاطر نشان کرد: صراحت کلام یکی از ویژگیهای برجسته این شهید بود و آینده را به راحتی میدید و به گونهای تجزیه و تحلیل میکرد که وقتی دستوری میداد همه با جان و دل میپذیرفتند.

شهید وصالی در زندان شدیدا در مقابل انحراف ایستاد

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی، اظهار داشت: بسیاری از شهدای ما در حال حاضر گمنام هستند شهید سعید جعفری و شهید عراقی هم کمتر از شهید وصالی نبودند.

اولین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه وقتی که قهرمانان واقعی به مردم شناسانده نمیشوند باید فراموش شوند، گفت: من شهید وصالی را از زمانی میشناسم که در سختیها جوهرهاش معلوم شد. وقتی بازجوهای وحشی بر سر آدم بریزند تا اعتراف بگیرند، ولی خسته شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهید وصالی بسیار صراحت داشت و شفاف بود، افزود: اگر او امروز اینجا بود حرفهایی میزد که من جرات نمیکنم بزنم؛ قبل و بعد از انقلاب ما از یکدیگر جدا نشدیم و در تشکیل سپاه تا آخر با یکدیگر بودیم.

منصوری تصریح کرد: عزیزانی بودند که بسیار با ایمان بودند اما او صفات زیادی را در خود همچون شهامت جمع کرده بود.

اولین فرمانده سپاه پاسداران با انتقاد از پخش سریال سرزمین کهن و با بیان اینکه بنده بارها و بارها به مسئولان مختلف گفته و میگویم که تا کی باید این سریالهای بیسرو ته ساخته شود، افزود: بنده میگویم چهار سریال مثل سریال شهید باقری ساخته شود، خیلی التماس کردم سریال سرزمین کهن را نگذارید اما گفتند ۷ میلیارد خرجش کردهایم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اصغر وصالی در زندان شدیدا در مقابل انحراف و همچنین در برابر سازمان مجاهدین خلق ایستاد؛ آنها خیلی تلاش کردند او را جذب کنند چراکه میدانستند با جذب او دهها نفر دیگر را هم جذب خواهند کرد بعد از انقلاب هم خیلی سعی کردند اما نتوانستند.

منصوری با طرح این سوال که در آن روزگاران چطور امثال ما ماندند، اظهار داشت: مارکسیستها جبهه ملی و گروههای فاسد دور ما بودند اما ما دور امام بودیم و فقط میتوانم بگویم خدا خواست و هیچ چیز دیگری نبود. این توفیق الهی بود.

اولین فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: اصغر وصالی برادر شهیدش و خانواده شهیدش جز کسانی بودند که مورد عنایت ویژه خداوند قرار گرفتند. به گونهای که برادرش ظرف ۴۰ روز به او پیوست.

وی سینمای امروز را دچار غفلتآفرینی، غربزدگی و آفتزدگی دانست و گفت: حال باید دید چگونه این فیلم از این میان ساخته شده است البته یک و دو فیلم دیگر هم هستند.

منصوری با بیان اینکه در قیامت خداوند به تمام فیلمسازان میگوید به جهنم بروید چون یک فیلم ساخته شد و شما مثل آن نساختید، گفت: در واقع فیلمهایی ساختید که مردم را مبتذل کرد.

منصوری اضافه کرد: حال باید دید بعدا چه میشود آیا این جریان عوض میشود یا وزارت ارشاد وزارت اضلال میماند.

اولین فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه همچنان در مورد امام معتقدم ایشان را خداوند حمایت و هدایت کرد تا مسیر تاریخ بشریت را عوض کند، افزود: حاضرم این مسئله را اثبات کنم البته باید حوصله کرد اما این امر خواهد شد. ببینید که امروز با ۳۵ سال پیش چقدر فرق کرده است.

مهلت ۱۵ دقیقهای شهید وصالی به ضد انقلاب

همچنین طی این مراسم، سردار اسماعیل لسانی از همرزمان شهید اصغر وصالی و عضو گروه دستمالسرخها در سخنانی، اظهار داشت: با شهید وصالی در پادگان ولیعصر آشنا شدم، پادگانی که سپاه در آنجا شکل گرفت.

وی افزود: شهید وصالی در ابتدا اطلاعات سپاه را برعهده داشت و سپس گروه دستمالسرخها آموزشهای چریکی را در پادگان خلیج که مقر سازمان «سیا» بود و به دست منافقین افتاده بود و سپس سپاه آنجا را گرفت دید.

لسانی ادامه داد: سپس یکسری از گروه دستمالسرخها به کردستان اعزام شد، در آن زمان ضد انقلاب، جادهها و پاسگاههای کردستان را گرفته بود و ما توسط بالگردهای هوانیروز به منطقه رفتیم و وارد پادگان مریوان شدیم.

همرزم شهید وصالی خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه که کار ساماندهی پادگان و آموزش نفرات به اتمام رسید باز هم مجبور بودیم با هلیکوپتر برگردیم زیرا ضد انقلاب در آنجا لانه کرده بود.

لسانی به ذکر خاطرهای از آن زمان پرداخت و گفت: بعد از دو ماه خواستم تا دو سه روز مرخصی بگیرم و اثاث خانهام را که صاحبخانه به بیرون ریخته بود جمع کنم در آن زمان اصغر وصالی من را دید و گفت که نمیخواهد بروی ما درستش میکنیم که بعد دستور داد اثاث خانه من را به یک خانه مصادرهای در پل رومی بردند که در آنجا هم ۵ روز بعد کمیته انقلاب اثاث ما را اثاث ما را بیرون ریخت با این حال من به مرخصی نرفتم و به منطقه برگشتم.

وی با بیان اینکه پادگان مریوان در محاصره ضد انقلاب بود، اظهار داشت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم چهار دستگاه مینیتانک توسط یدککشهای ارتشی به پادگان مریوان ببریم تا از طرفی هم تجهیزات به آنجا برده شود و هم مسیر جاده باز شود. این در حالی بود که تمام اخبار ما از داخل پادگان به ضد انقلاب میرسید و شهیدان وصالی و چمران تمهیداتی در این خصوص دیدند.

این عضو گروه دستمال سرخها گفت: به هر حال ستون ما به سمت مریوان به راه افتاد و قرار بود در صورت نیاز شهید چمران با هلیکوپتر این ستونها را حمایت کند.

وی افزود: همینطور که در مسیر در حال حرکت بودیم گروهی زن و دختر با وضعی نامناسب و بدون حجاب در جاده جلوی ما را گرفتند و گفتند که شما میخواهید خلق کرد را بکشید و ما اجازه نمیدهیم. در آن لحظه شاهد بودیم که ضد انقلاب اطراف جاده سنگرسازی کرده لذا با بیسیم به اصغر اطلاع دادم که اینها موضع گرفتهاند و مسلح هستند و شهید وصالی هم به ما دستور داد که اصلاً به دشمن رحم نکنید.

همرزم شهید وصالی ادامه داد: رانندههای یدککشها ارتشی بودند و گفته بودند که در صورت درگیری یدککشها را رها میکنیم و میرویم لذا شهید وصالی در کنار هر کدامشان یک راننده دیگر گذاشته بود.

وی افزود: در هر صورت در جاده درگیر شدیم و از آن عبور کردیم و هیچکس باورش نمیشد که ما به پادگان مرویان برسیم.

لسانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پادگان مریوان مرکز عملیات گروه دستمالسرخها برای کل کردستان شده بود و شهید وصالی سختترین مأموریت را قبول کرده بود.

وی با اشاره به حضور ضد انقلاب و شرایط بد کردستان به ذکر خاطراتی پرداخت و گفت: به عنوان مثال روزی با شهید وصالی برای شناسایی از گردنه بسطام به پائین میآمدیم که دو ماشین به سمت ما در حال حرکت بودند که حدس زدیم ضد انقلاب هستند لذا شهید وصالی به آنها ایست داد و تیراندازی صورت گرفت و یا در سانحه دیگری که بنده به خون نیاز داشتم وقتی به بیمارستان منطقه میآمدند و مرا میدیدند میگفتند او پاسدارک است و خون نمیدهیم لذا به تهران منتقل شدم این نشاندهنده شرایط وخیم کردستان بود.

لسانی در ادامه سخنانش با اشاره به درگیری شهید وصالی با ضد انقلاب، گفت: زمانی بود که بیسیمها قطع شده بود و مرتب اعلام میشد که شهید وصالی، علیبیگی و... شهید شدهاند و سر آنها را بریدهاند. در آن زمان خانم دباغ که فرمانده سپاه همدان بود به همراه ابوشریف و کریم امامی قسم یاد کردند برای صبح فردا هرطور شده از گردنه قوری قلعه عبور کنند و به پاوه برسند که همان زمان پیام امام باعث شد سیلی از مردم به سمت پاوه حرکت کنند.

این عضو گروه دستمالسرخها با اشاره به وضعیت شهر مهاباد گفت: مهاباد پایتخت ضد انقلاب بود و همرزمان ما با لباس شخصی در اتوبوسهای مهاباد مهمات میبردند کل شهر در دست ضد انقلاب و تنها سه ساختمان در اختیار نیروهای ما بود.

وی ادامه داد: شهید وصالی در ارتباطاتی که با ضد انقلاب در مهاباد داشت و با آنها سخن میگفت، آنها را شرمنده و به آنها ثابت میکرد که اشتباه میکنند.

لسانی در پایان به ذکر خاطرهای در خصوص اسیر شدن مریم کاظمزاده همسر شهید وصالی توسط ضد انقلاب، گفت: وقتی اعلام شد که خواهر کاظمزاده توسط ضد انقلاب در مهاباد گرفته شده و خبر به گوش اصغر رسید او ۱۵دقیقه وقت داد و گفت که اگر او برگشت که آمده وگرنه شهر را بر سر ضد انقلاب خراب میکند که شاهد بودیم قبل از ۱۵ دقیقه آنها خانم کاظمزاده را به پادگان آوردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار