سرهنگ حسن‌نیا:

رزمندگان کمبود تجهیزات را با اندیشه برتر جبران کردند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: خاطرات جنگ باید بر بال‌های هنر شاعران قرار گیرد تا به نسل‌های آینده برسد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ - 23February 2014

رزمندگان کمبود تجهیزات را با اندیشه برتر جبران کردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، سرهنگ "عباس حسن نیا" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان در اختتامیه ششمین جشنواره استانی شعر تپشهای ماندگار که با موضوع دفاع مقدس  صبح امروز در سالن همایش ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، ضمن خیرمقدم گویی و تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در این جشنواره و قرائت اشعاری در رثای شهید و شهادت گفت: رزمندگان اسلام کمبود تجهیزات خود را با اندیشه برتر و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه مرتفع ساختند. اقدامی که در عملیاتهای خیبر و بدر صورت گرفت تا برتری زرهی دشمن ناکام گردد.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در تمامی عملیاتهای دفاع مقدس هوش و ذکاوت خود را به رخ جهانیان کشیدند، گفت: خاطرات جنگ باید بر بالهای هنر شاعران قرار گیرد تا به نسلهای آتی برسد که یادمان باشد شهدا در شرایط سخت چه کردند.

پس از قرائت اشعاری در رثای شهدا و امام شهدا توسط "مصطفی محدثی خراسانی" مهمان ویژه این مراسم، "حسین عبدی" دبیر جشنواره تپشهای ماندگار با بیان اینکه شعر زبانی بالا و تاثیرگذار است، گفت: شعر برای آگاهی بخشی به جامعه است و اگر جامعه را دچار لغزش کند آن شعر فاقد ارزش است و اشعار ارزشمند و فاخر باید در خدمت مفاهیم انقلاب اسلامی باشد.

عبدی افزود: بیش از 300 اثر توسط شاعران استان در رده های مختلف سنی به این جشنواره ارسال شده است که نفرات اول تا سوم به جشنواره کشوری سال آینده در هفته دفاع مقدس راه پیدا خواهند کرد.

قرائت اشعار برگزیدگان این جشنواره و اجرای موسیقی محلی استانی "تی تی ره هارش"  از دیگر برنامههای این مراسم می توان نام برد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار