حجت الاسلام تویسرکانی:

خدیجه(س) در غربت و تنهایی پیامبر(ص) از حق دفاع کرد/ بزرگترین پاداش خداوند به حضرت خدیجه(س)

نماینده ولی فقیه در بسیج گفت: حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ کرامت، خورشید احسان و بانوی بزرگواری است که چندین سال در بحرانی ترین دوران صدر اسلام در کنار پیامبر بود؛ ایشان بانویی بسیار شریف، ثروتمند، با آبرو و احترام و عزت در جامعه عرب جاهلی بود.
کد خبر: ۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳ - 20July 2013

خدیجه(س) در غربت و تنهایی پیامبر(ص) از حق دفاع کرد/ بزرگترین پاداش خداوند به حضرت خدیجه(س)

حجت الاسلام محمد رضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در بسیج در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس در آستانه وفات بانوی صبر و بردباری گفت: در تاریخ، بانوان در حرکتهای تحولی و سعادت بخشی که برای بشر خلق شده، نقش ویژه ای داشتند.

وی اظهار داشت: ما در قران می بینیم که خداوند متعال، اسوه و الگوی مردان مومن را  آسیه معرفی می کند  و آسیه که یک زن است، طبق آیات قریانی الگوی مردان مومن می شود و این اتفاق در تاریخ اسلام نیز افتاده و زنانی بوده اند که الگو و اسوه مردم شده اند.

حجت الاسلام تویسرکانی یادآور شد: بانوانی در تاریخ هستند که علاوه بر این که اسوه و الگوی زنان هستند و سرمشق و الگوی مردان نیز می باشند که حضرت خدیجه(س) یکی از این بزرگ بانوان اسوه و الگوست که در دوران غربت و تنهایی رسول اکرم (ص) به تنهایی با همه  وجود از پیامبر دفاع کرد؛ دفاع از حق در هنگام غربت ارزش بالایی دارد؛ گاهی اوقات از حق دفاع می شود؛ ولی در دوران غربت حق نیست، در دوران پیروزی و فتح است که خیلی این مساله مهم نیست.

نماینده ولی فقیه در بسیج ادامه داد: مهم این است که در دوران غربت از حق دفاع کنیم  که حضرت خدیجه(س) در دوران غربت  به خوبی از حق صیانت کرد و آبرو، اموال و آرزوهای خود را پای اسلام ریخت و خداوند بزرگترین پاداشی که به خدیجه در قبال این حرکت عظیم داد، فاطمه زهرا (س) بود؛ خداوند وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) را در سلب و رحم خدیجه قرار داد و خدیجه (س) مادر فاطمه شد و این مادر فاطمه شدن، بزرگترین پاداشی بودکه پروردگار به خدیجه (س)داد.

وی اظهار داشت: در روایات داریم که در مسجدالحرام پیامبر(ص) نماز می خواندند و نوجوانی به همراه خانمی به او اقتدا کرده اند که کلا 3 نفر در حال عبادت و نیایش بودند؛ خدیجه (س)  و امیرالمومنین (ع) همیشه در کنار پیامبر (ص) بودند؛ چه در رفتن به غار حرا و کمک و یاری رساندن به مردم و چه در نیایش و مناجاتها، این 2 نفر بودند که به پیامبر کمک می کردند که به تدریج بر تعداد مسلمانان افزوده شد و اسلام از حالت غربت بیرون آمد.

وی گفت: حضرت خدیجه کبری (س) وقتی که حق را در وجود پیامبر اسلام دید، عاشق پیامبر شد عاشق به معنای واقعی کلمه. عشق لیلی و مجنون و همچنین فرهاد و شیرین که در افسانه ها می شنویم، اسطوره سازی است ولی عشق خدیجه (س) و پیامبراکرم(ص) عشق به معنای واقعی و حقیقی است.

وی بر لزوم تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت خدیجه (س) در میان مردم تأکید کرد و گفت: سبک زندگی آن دوران را به طور کامل نمی شود در عصر حاضر پیاده کرد؛ بلکه باید جوهر، گوهر و ماهیت سبک زندگی حضرت را با کمک ابزارها و امکانات فعلی در جامعه کنونی پیاده کرد. باید صداقت، ایثار و فداکاری های حضرت خدیجه(س) و دفاع وی از حق را در جامعه فعلی ترویج داد.

حجت الاسلام تویسرکانی در پایان به شیفتگی حضرت خدیجه به رسول خدا به دلیل گرایش به حق و حق پرستی اشاره کرد و گفت: خدیجه (س) در میان زنان نخستین کسی بود که در جامعه ی جهل و تاریکی که مردم فقط به بت پرستی مشغول بودند، اسلام را پذیرفت و به پبامبر (ص) ایمان آورد و از حضرت حمایت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار