امام جمعه شیروان:

دومین کنگره شهدای شیروان برگزار می‌شود

امام جمعه شهرستان شیروان از برگزاری دومین کنگره بزرگداشت سرداران، شهدای گمنام و ۶۳۲ شهید شهرستان شیروان، در ۱۵ اسفندماه سالجاری در مصلی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 25February 2014

دومین کنگره شهدای شیروان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیروان، حجت الاسلام والمسلمین "حسین کوثری" ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲ برنامه محوری شامل، برپایی نمایشگاه ایثار و مقاومت با ۲۰ غرفه، چاپ و رونمایی کتاب فرهنگنامه شهدای شیروان، رونمایی از یادمان شهدا و افتتاح میدان شهدا در این برنامه اجرا میشود.

وی تصریح کرد: همچنین افتتاح گلزار شهدای بهشت حمزه الرضا، کلنگ زنی طرح فرهنگی و زیارتی گردشگری شهدای گمنام و رونمایی از نرم افزار شهدای شهرستان، رونمایی از تمبر یادبود شهدای شهرستان، معرفی و افتتاح سایت رسمی شهدای شیروان، کاشت ۶۳۲ اصله نهال به یاد ۶۳۲ شهید شهرستان از دیگر برنامههای این کنگره است.

وی افزود: پیش بینی میشود در این برنامه بیش از ۱۰هزار نفر از سراسر استان خراسان شمالی شرکت کنند.

رئیس دومین کنگره بزرگداشت سرداران، شهدای گمنام و ۶۳۲ شهید شیروان هدف از برگزاری این مراسم را احیا فرهنگ شهادت عنوان کرد و افزود: فرهنگ شهادت به معنای کشتار و جنگ و ظلم نیست بلکه فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ خدا محوری، اخلاق مداری، تکلیف پذیری، ولایتمداری و ولایت پذیری است.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این نشست با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهدا است افزود: برای برگزاری این مراسم تلاش و زحمات زیادی کشیده شده است و امیدواریم این مراسم را طوری برگزار کنیم که درشان شهدا، جامعه ایثارگری و شهروندان باشد.

عباسعلی صفایی افزود: ترویج فرهنگ شهادت وظیفه همه ماست و ما امیدواریم با برگزاری این مراسم در شیروان شهر دارالمصلین را شایسته به مردم کشور معرفی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شیروان و دبیر این کنگره نیز با بیان اینکه شهرستان شیروان در زمان جنگ به نسبت جمعیت با داشتن ۶۳۲ شهید شهری محسوب میشد که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده افزود: شهرستان شیروان شهدای شاخصی همچون شهید امانی (خبرنگار)، ۴ شهیده زن و یک شهید ۱۴ ساله با ویژگیهای شهید فهمیده دارد که با برگزاری این کنگرهها قصد شناساندن بیشتر آنان را داریم.

سرهنگ علی محمد محمدی افزود: برنامه ریزی شده تا زمان برگزاری کنگره به تمام خانوادههای ۶۳۲ شهید سرکشی شود.

وی گفت: در این مراسم به خانوادههای شهدا تندیسهای یادبودی که توسط زندانیان و رزمندگان ساخته شده اهدا میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار