آیت الله مکارم شیرازی تشریح کرد

تکفیری‌ها خطری برای اسلام و مسلمین

مرجع تقلید شیعیان گفت: تکفیری‌ها با کارهای ضد اسلامی آبروی اسلام و مسلمین را به خطر انداخته‌اند و جهانیان بدانند این خشونت‌ها در اسلام جایگاهی ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴ - 26February 2014

تکفیری‌ها خطری برای اسلام و مسلمین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" عصر دیروز در دیدار با هیئتی از علمای اندونزی به ریاست "کیائی لطفی حکیم ظهیر الدین" با بیان اینکه از این دیدار بسیار خوشحال هستند، اظهار کرد: اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است که ما به آن افتخار میکنیم و مسلمانانی دارد که در اسلام بسیار قوی و ثابت قدم هستند.

وی با اشاره به اینکه فاصله مکانی ما با کشور اندونزی بسیار زیاد است، عنوان کرد: ارادت قلبی بسیار زیادی بین این دو کشور وجود دارد و امیدواریم این نزدیکی و بازدیدها و زیارتها روز به روز افزایش پیدا کند.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر ما از هم دور باشیم دشمنان تحریک میشوند که به دین اسلام حمله کنند و در صورت نزدیکی بین ملتهای مسلمان میتوان به مقابله با آنها پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اسلام در حال پیشرفت بین کشورها است، تصریح کرد: یکی از رجال سیاسی آمریکا گفته است ما منتظر روزی هستیم که مردم آمریکا با صدای اذان از خواب بیدار شوند و این نشان دهنده نفوذ اسلام در کشورهای غربی است و این روز نیز نزدیک است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه قرآن کریم در بین کشروهای غربی با استقال بسیار زیادی روبرو شده است، عنوان کرد: ما باید از این فرصت به وجود آمده کمال استفاده را ببریم و این تنها در صورتی امکان پذیر است که ما با یکدیگر متحد شویم.

استاد حوزه علمیه قم موضوع اتحاد بین کشورهای اسلامی را مهم تلقی کرد و خاطر نشان کرد: ما وقتی به زیارت خانه خدا میرویم همه مسلمان با هم طواف میکنند و این نشان دهنده جهات مشترک بین مسلمانان است و این موضوع باید ارزشگذاری شود، زیرا حج یکی از مهمترین مواردی است که در اسلام سبب اتحاد مسلمانان میشود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان از اتحاد مسلمانان میترسند و در صدد هستند تخم نفاق را در بین مسلمانان ایجاد کنند که این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مصر و سوریه بحرانی به وجود آمده، تصریح کرد: باید این موارد مورد بررسی قرار گیرد و مسلمانان با اتحاد و همدلی بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و کدورتها را کنار بگذارند.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: تکفیریها با کارهای ضد اسلامی آبروی اسلام و مسلمین را به خطر انداختهاند و جهانیان بدانند این خشونتها در اسلام جایگاهی ندارد و اینها یک گروه منحرف هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در حوزه علمیه ۵۰ هزار نفر تحصیل میکنند، عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ کشور جهان در قم در حال تصحیل هستند و امیدواریم این مبادلات علمی بین کشورها و علی الخصوص کشور اندونزی افزایش پیدا کند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: امیدوارم در کشور خود در حوزه تبلیغ اسلام موفق باشید زیرا این موضوع برای کشورهای مسلمان نیز حائز اهمیت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار