آیت الله مکارم شیرازی:

دم زدن آمریکا از حقوق بشر مضحک است/ سرسوزنی از برنامه صلح آمیز هسته ای تخلف نمی کنیم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران سر سوزنی از برنامه صلح آمیز هسته ای خود تخلف نمی کند، آمریکا و اسرائیل را مصداق یاغی در عرصه بین الملل دانست و گفت: دم زدن آمریکایی ها با آن سابقه سیاه از حقوق بشر واقعا مضحک است.
کد خبر: ۱۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ - 19February 2014

دم زدن آمریکا از حقوق بشر مضحک است/ سرسوزنی از برنامه صلح آمیز هسته ای تخلف نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به مسائل روز اشاره کرد و گفت: دنیای امروز ما ظاهر و باطنی دارد، ظاهر آن تمدن و حقوق بشر و مجامع جهانی است که مراقبت می کنند بر امور بشریت؛ اما باطن آن غیر از ظاهر آن است و انواع و اقسام جنایت ها به اسم حقوق بشر بر انسان ها و بشریت تحمیل می شود.

این مرجع تقلید یاوه گویی دولتمردان آمریکا و صهیونیست ها در قبال جمهوری اسلامی ایران را مؤید این نکته دانست و گفت: کسی که می گوید گزینه نظامی روی میز است یاغی است یا نه؟ کدام قانون به شما اجازه این گستاخی را داده است، من هر وقت اراده کنم حمله می کنم با کدام مجوز و قانون؟ 

وی تصریح کرد: واقعا مضحک است که آمریکایی ها با آن سابقه و عملکردشان در نقض آشکار حقوق بشر دم از حقوق بشر می زنند، یا رژیم صهیونیستی که می گوید اگر صلاح بدانم به سوریه و مراکز اتمی ایران حمله می کنم؛ آیا یاغی گری چیزی غیر از این است؟ این همه نهاد و مجامع حقوق بشر برای چیست؟ این توحش و بربریت است. 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید این مسائل گفته شود، تصریح کرد: معلوم نیست اینها از ما چه می خواهند؟ اینها می گویند برنامه شما باید مسالمت آمیز باشد اما خودشان انبارهای تسلیحات کشتار جمعی دارند. 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما سر سوزنی از برنامه صلح آمیز هسته ای تخلف نمی کنیم، شما هم نظارت داشته باشید و مذاکره هم نیازی نیست، در سوریه نیز به انتخاب مردم تن دهید و نیازی به این گونه مذاکرات هم نیست. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از حاکم بودن ادبیات زور در بین قدرت های جهانی، گفت: باید از خدا بخواهیم که ما را بر دشمنان مسلط گرداند و شر اشرار و فجار را به خودشان برگرداند. 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایاتی به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت. 

وی با بیان این که وقتی علائم عذاب پدیدار شد توبه انسان پذیرفته نمی شود، گفت: هر کس خود را در حریم امن ببیند بر ارتکاب گناه اصرار می ورزد، صدام خود را در حریم امن می دید، تکبر او در حد اعلی بود اما سر آخر کار او به اعدام کشیده شد، سایر دیکتاتورها از جمله قذافی که تمام محافظین خود را از زنان و دختران انتخاب کرده بود، نیز به سرنوشت مشابهی دچار شد، وضعیت شاه را نیز همه دیدند که چه فرجامی پیدا کرد. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: دینداری و اعتقاد راسخ به خدا آرامش روح و جان انسان است و افزون بر ثواب اخروی در دنیا نیز حالت آرام بخش به انسان می دهد. امیدواریم از این بیانات روح پرور و انسان ساز استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها