در پی هجوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی صورت گرفت

دعوت حز‌ب‌الله از امت اسلامی برای دفاع از قدس اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان در واکنش به حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی با صدور بیانیه‌ای از امت اسلامی خواست تا با قدس و مسجد الاقصی همبستگی کنند.
کد خبر: ۱۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳ - 26February 2014

دعوت حز‌ب‌الله از امت اسلامی برای دفاع از قدس اشغالی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مقاومت اسلامی لبنان در واکنش به هجوم روز گذشته صهیونیستها به مسجد الاقصی با صدور بیانیهای از امت اسلامی خواست تا با قدس و مسجد الاقصی اعلام همبستگی کنند.

جنبش فتح نیز دیروز با صدور بیانیهای با محکومیت جنایات صهیونیستها علیه مسجدالاقصی و توطئه این رژیم برای اعمال قیمومیت خود بر این مکان مقدس، از همه فلسطینیان خواست برای حفاظت از مسجدالاقصی خود را به آنجا برسانند.

پلیس رژیم صهیونیستی دیروز در صحن مسجدالاقصی با تظاهرات کنندگان فلسطینی درگیر شد که در جریان آن بیش از ۲۰ نفر زخمی و چندین نفر نیز بازداشت شدند.

حزب الله در این بیانیه تصریح کرد که هجوم صهیونیستها به مسجدالاقصی تبدیل به یک مسئله عادی شده است که شهرکنشینان صهیونیست آن را با حمایت نیروهای اشغالگر انجام میدهند و فرزندان قدس اشغالی با آنها مقابله میکنند و برای ممانعت از سیطره آنها بر مسجد الاقصی و ممانعت ازبرافراشته شدن پرچم اشغالگران صهیونیست جانفشانی میکنند.

حزب الله تصریح میکند که روز گذشته فرزندان قدس درگیریهای شدیدی با جنایتکاران صهیونیست داشتند و دهها نفر از آنها با گلوله و وسایل دیگر مجروح شدند و با مقاومت خود بار دیگر طرح تجاوزگران را ناکام گذاشتند و بر ثبات خود در مقابله با این توطئهها تاکید کردند.

این بیانیه تاکید میکند که تجاوزهای روز افزون صهیونیستها به مسجد الاقصی در جهت تکمیل کردن پروژه تخریب و یهودی سازی قدس شریف صورت میگیرد و دشمن با بهره برداری از شرایط سیاسی حال و تحت پوشش عربی و بین المللی اقدامات تروریستی خود علیه سرزمینهای فلسطینی و اهالی آن را ادامه میدهد.

حزب الله تصریح میافزاید: دشمن صهیونیستی بارها دست درازی کرد و بدون تردید به جنایتهای خود ادامه میداد؛ چرا که هیچگاه اهمیتی به افکار عمومی جهان اسلام، عرب و بین المللی نمیداد چه برسد به امروز که همه مشغول مشکلات داخلی خود هستند.

در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان با تاکید بر اینکه اسرائیل تنها از مقاومت ملت فلسطین حساب میبرد، آمده است: مقاومت فلسطین در برابر طرحها و توطئههای این رژیم مقاومت میکند و از این ملت انتظار میرود تا جایگاه و مسئولیت خود را به عنوان یک ملت مقاوم در برابر دشمن تجاوزگر بازیابد.

حزب الله با قدردانی از ملت فلسطین که با دشمن تجاوزگر در محیط مسجد الاقصی مبارزه میکند از ملتهای مسلمان و عرب دعوت کرد تا با راه اندازی بزرگترین جنبش همبستگی با ملت فلسطین بر این مسئله تاکید کنند که ملتهای عربی و مسلمان همچنان قضیه فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را مسئله درجه اول و محوری خود تلقی میکنند و هرآنچه که در سرزمینهای ما در حال رخ دادن است هرگز باعث نخواهد شد که هدف دشمن در فراموشی این آرمان بزرگ تحقق یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار