آيت‌الله مكارم‌شيرازي:تقويم دفاع مقدس تدوين شود

کد خبر: ۱۲۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۰ - 28October 2009
به گزارش سايت ساجد به نقل از خبرگزاري فارس،اين مرجع تقليد دفاع مقدس را در تاريخ ايران مهم برشمرد و بيان داشت: جنگ با اين گستردگي و پشتيباني ابرقدرت‌هاي جهان‌خوار از صدام و سرانجام پيروزي امت اسلامي ايران بسيار مهم بود و بايد آن را براي آيندگان حفظ كنيم و به نسل كنوني كاملاً اطلاع‌رساني شود تا بدانند اين انقلاب و نظام راحت به دست نيامده كه آسان از دست برود.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه اخبار جنگ به صورت خلاصه براي همگان تدوين و منتشر شود، تصريح كرد: بايد تقويم جنگ تدوين شود و تمام وقايع آن روز به روز به صورت كوتاه در آن درج شود، تا صدا و سيما و مطبوعات بر اساس آن به توليد گزارش‌ها و برنامه‌هاي مربوط به جنگ بپردازند.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اينكه بايد هر تلاشي را انجام دهيم تا دفاع مقدس جاودان بماند، گفت: حفظ حوادث مهم ضروري است و اين جنگ افتخاري براي ما بود و ثابت كرد كه اسلام مي‌تواند چنين مجاهداني تربيت كند.
وي فداكاري‌هاي مردم، سپاه، بسيج و ارتش در هشت سال دفاع مقدس را مولود اعتقاد ديني و مذهبي برشمرد و بيان داشت: اگر اين عامل نبود در روزهاي اول، جنگ را باخته بوديم و اين جنگ قدرت مذهب ما را نشان داد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار