مسئولان در جنگ نرم خاموش نباشند

کد خبر: ۱۲۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۶ - 27January 2011
به گزارش سايت ساجد به نقل از خبرگزاري فارس از اراك، علي‌جلالي‌فراهاني ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح احداث موزه دفاع مقدس از سال 81 با شناسايي مكان آغاز شد و تا سال 83 جمع‌آوري اطلاعات براي موزه صورت پذيرفت.
وي با اشاره به اينكه بعد از جمع‌آوري اطلاعات، كار براي طراحي به بنياد مركز سپرده شد، تصريح كرد: بعد از تاييد مسئولان استاني طرح جامع آن تصويب و مقرر شد براي آغاز كار 50 درصد از بودجه ملي و 50 درصد از بودجه استاني به اين امر اختصاص يابد.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي افزود: سوم خرداد ماه 1385 كلنگ‌زني اين مجموعه توسط مشاور رئيس جمهور و رئيس وقت سازمان تربيت بدني صورت گرفت و مقرر شد اين موزه در زميني به مساحت 30 هزار مترمربع به بهره‌برداري برسد.
جلالي با اشاره به پيشرفت 21 درصدي اين پروژه گفت: اين موزه در سه طبقه و با يك طراحي پرمفهوم طراحي شده است كه در طبقات مختلف اسامي شهدا، عكس‌هاي شهدا، آزادگان، جانبازان و كساني كه در جنگ نقش‌آفريني كرده‌اند به نمايش درخواهد آمد و در فضاي باز اين مجموعه نيز تجهيزات سنگين و بزرگ مانند تانك، هواپيما و هلي‌كوپتر به نمايش درخواهد آمد و همچنين دكل‌هاي ديدباني، خاكريزها و انواع سنگرها، ايستگاه صلواتي، ساختمان اداري و سالن كتابخانه‌ تخصصي نيز در نظر گرفته شده است.
وي درباره دور سوم سفر رئيس جمهوري به استان گفت: با دور سوم سفر اميد مجموعه بنياد براي اينكه اين مجموعه زودتر به سرانجام برسد افزايش يافت و مجموعه بنياد به دليل اينكه مسئولان اين موزه را در اين سفر فراموش نكنند نامه‌نگاري‌هاي فراواني با استاندار و مسئولان فرهنگي استان انجام دادند و اميد مي‌رفت كه با قول‌هاي دلگرم‌ كننده‌اي كه استاندار به بنياد دادند، اين موزه از وضعيت بلاتكليفي خارج شود كه بعد از پايان سفر متوجه شديم كار مورد توجهي در اين زمينه صورت نگرفته است و موزه دفاع مقدس مانند دور اول و دوم سفر در دور سوم هم از اعتبارات لازم بي‌نصيب مانده است.
جلالي با اشاره به پيشبرد جنگ نرم توسط دشمن گفت: برخي مسئولان در قبال اين جنگ خود را به خاموشي و خمودگي زده‌اند و راهكار مناسبي براي مقابله با اين جنگ در نظر نمي‌گيرند.
وي تاكيد كرد: احداث مكان‌هايي همچون موزه دفاع مقدس از ورود تبليغات دشمن به دل جوانان جلوگيري خواهد كرد و تا زماني كه اين مطلب و حق شهيدان براي مسئولان دغدغه نشود، كار موزه همچنان راكد مي‌ماند.
وي افزود: با اين وضعيت بودجه بعيد است كه تا 15 سال آينده كار احداث آن انجام شود و اين سبب مي‌شود از همه استان‌ها در اين زمينه عقب بمانيم و نتوانيم دين خودمان را نسبت به شهدا ادا كنيم.
وي در خصوص اعتبار پيش بيني شده گفت: اگر مجموعاً 16 ميليارد تومان اعتبار كه 12 ميليارد تومان آن براي ساخت مجموعه و 4 ميليارد تومان ديگر آن براي تجهيز موزه در نظر گرفته شود، ظرف مدت 5 سال اين موزه به بهره‌برداري مي‌رسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار