توصیه پدر دو شهید 18 و 19 ساله به رییس جمهور منتخب

پدر دو شهید 18 و 19 ساله به رییس جمهور منتخب توصیه کرد که جوانان را دریابد زیرا آنان سرمایه‌های ارزشمند ایران هستند.
کد خبر: ۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳ - 19July 2013

توصیه پدر دو شهید 18 و 19 ساله به رییس جمهور منتخب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدسبه نقل از روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، درویش علی نانکلی 80 ساله، پدر شهیدان حسین و عباس نانکلی، جوانان امروز را همانند جوانان دوران دفاع مقدس غیرتمند و سلحشور دانست و افزود: جوانان در هر دورهای سرمایههای کشور محسوب میشوند و مسئولان وظیفه دارند قدردانی خود را از این سرمایهها با رفع نیازهای اساسی ایشان نشان دهند.

وی ادامه داد: در زمان جنگ مقطعی برای اینجانب پیش آمده بود که چهار فرزند پسرم همزمان در جبهه حضور داشتند و هر کدام از آنان به همدیگر توصیه میکردند که امام راحل و کشور اسلامی را تنها نگذارید.
 
این پدر شهید با بیان اینکه اگر در حال حاضر هم همان شرایط برایم ایجاد شود بازهم تمام فرزندانم را برای دفاع از اسلام و میهن به جبهه خواهم فرستاد، ادامه داد: فرزند نیز مانند مال متعلق به خداوند است و اگر قرار باشد در راه جهاد آنان را از پدر بگیرد جای بسی شکر و افتخار دارد.
 
وی در پایان گفت: جوانان امروز به لحاظ میزان سواد و بصیرت در جایگاه خوبی قرار دارند و حیف است که با مشغول شدن به مشکلات و کمبودها دچار دسیسههای فرهنگی دشمنان نیز شده و تباه شوند.
 
درویش علی نانکلی به شغل گچکاری اشتغال داشته و راز تربیت صحیح فرزندان خود را نتیجه نان حلال و روزی به دست آمده از عرق جبین میداند.
 
حسین نانکلی در زمان شهادتش 19 ساله و مداح اهل بیت بوده و محل شهادتش سرپل ذهاب است.
 
عباس نانکلی نیز یک سال پس از شهادت حسین نانکلی در منطقه فاو و عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت رسید و در زمان شهادت 18 ساله بود.
 
این دو برادر بسیجی پایگاه شهید آهرونگر بودند و همرزمانشان آنان را با ویژگی اخلاقی شوخ طبعی نشاط یک مؤمن و اخلاص میشناختند.
 
قسمتی از وصیتنامه شهید عباس نانکلی:
 
ای برادران گرامی، باید راه برادران رفته خود را ادامه دهید و نگذارید که اسلام و امام تنها بمانند. همچنانکه من اسلحه برادرم را برداشته و شهادت را به جان خریدم شما نیز نگذارید اسلحه من بر زمین بماند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار