سردار سرتیپ دوم گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن اعلام رضایت از ششمین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کتاب دفاع مقدس مساله توزیع آن است که باید برای حل این مشکل اقدامات تازهای انجام دهیم و هر چه زودتراین مشکل را حل کنیم.
وی افزود: یکی از راهکارهای بسیار مهم و حیاتی که میتواند به فروش کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند پخش تیزر تبلیغاتی کتاب از تلویزیون است. لازم است که تلویزیون همانقدر که برای چیپس و پفک و ماکارونی وقت میگذارد و تیزر پخش میکند درباره کتاب که مهمترین رکن فرهنگ به شمار میآید نیز وقت بگذارد و در مورد آن کار کند.
بابایی تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم که در قالب سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس تولید تیزهای تبلیغاتی کتابهای دفاع مقدس را آماده کنیم و آن را برای پخش در اختیار تلویزیون قرار دهیم، اگر ما ماهی یک کتاب یا دو کتاب را هم بتوانیم معرفی کنیم نقش بسیار مهمی در فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کردیم و به طور حتم این اقدام تاثیرات مثبت بسیار خوبی خواهد داشت.
وی افزود: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس توانایی این را دارد که تولید تیزر را با حمایت و جانبداری از همه انتشاراتی که در حوزه دفاع مقدس کار میکنند و با بیطرفی کامل این کار را انجام دهد و بسترهای لازم برای رشد و توسعه کتاب دفاع مقدس را فراهم کند.
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس اظهار کرد: روز ۲۲ اسفند اولین فروشگاه سریر را در همدان افتتاح خواهیم کرد. این فروشگاه به همت بنیاد حفظ اثار و ارزشهای دفاع مقدس استان همدان راهاندازی شده و در نظر دارد کتابهای دفاع مقدس را عرضه کند.
وی تاکید کرد: در نظر داریم با تلاش نمایندگیهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در استانها فروشگاههای سریر را در تمامی مراکز استانها راهاندازی کنیم. وجود ۳۳ مرکز پخش و فروش در کل کشور کمک بسیار زیادی به توزیع کتابهای دفاع مقدس میکند.